Naar de overkant

Marokko, Beni Ansar / Aït Nsar

Omdat we hier voorlopig wel even staan wachten kan ik jullie, nog net met mijn Europese simkaart nog wat foto’s sturen.
We hebben ondertussen kennis gemaakt met de groep, een mooie grijze mengeling, maar allemaal jong van geest zullen we maar zeggen.
Het wachten is op de grenscontrole.
Na een overtocht op een ‘fantastisch’ cruiseschip, waarschijnlijk ook nog gebruikt door Noach, zijn we net na zonsondergang aangekomen in Melilla, dat is een Spaanse enclave waar we hebben overnacht op een parkeerplaats bij een miliaire kazerne.
Vanmorgen om half 7 zijn we in colone naar de grens gereden waar nu dus het wachten is op alle paperassen die geregeld moeten worden en dat kan een paar uur in beslag nemen.
Dan rijden we naar Oujda waar we een Marokaanse simkaart gaan kopen zodat ik jullie op de hoogte kan blijven houden en gaan we tanken. We zijn tenslotte Nederlanders en de diesel is hier een stuk goedkoper dus we staan allemaal met de tank bijna leeg.
En dan gaat het allen op eigen gelegheid en tempo verder, we schijnen te overnachten bij een rijke schapenboer, hoe dat was horen jullie volgende keer!

Spannend Maroko ! Ik kijk uit naar de foto`s. Zo'n cruiseschip ook leuk voor de afwisseling ! Goede reis verder !

Marjan 2018-10-24 09:52:33

mooie plaatjes en leuk verhaal. beetje roestige boot. beter weer nu? Piet zit lekker in korte broek