Isle of Skye vanaf Falkirk

Verenigd Koninkrijk, Falkirk

We kunnen natuurlijk Skye niet overslaan.
Het schijnt het mooiste eiland van Schotland te zijn, dat vernoemd is naar Skye Kiss, die dan ook nog eens precies deze week haar C diploma heeft gehaald!
Mooi was het zeker, maar het weer was zo slecht dat we serieus overwogen hebben om Schotland achter ons te laten en terug te gaan naar Zuid-Engeland.
Gelukkig hebben we dat niet gedaan want het weer is weer aardig opgeknapt.
Wij zijn niet zo van de grote drukke steden, dus Glasgow hebben we aangedaan en afgevinkt, op naar Falkirk!
(Met dank aan Bert en Marieke voor de tip)
The Falkirk Wheel is de enige in zijn soort op de wereld.
Het waren vroeger 12 sluizen die 2 kanalen met elkaar verbonden om van Edinburgh naar Glasgow te kunnen varen, nu zijn 11 sluizen vervangen door 'the Wheel' een soort reuzenrad voor boten.
Je vaart erin, net zoals je in een sluis vaart, en de deuren gaan achter je dicht.
Nu drijf je dus in een soort grote badkuip die vervolgens naar boven draait, de deuren aan de andere kant opent en kun je weer verder varen, 35 meter hoger. Een heel bijzondere ervaring!
Langs prachtige weggetjes naar Skye gereden en onderweg in Luss de highland games bezocht.
In Glenelg de ferry genomen.
Ook dat is een bijzondere ervaring en naar ze zeggen de enige in zijn soort!
Je rijdt de pont op en de vloer waar de auto op staat wordt dan met de hand zó gedraaid dat je er zo weer af kunt rijden aan de overkant.
Het eiland is echt prachtig, maar zoals gezegd.... Het weer was zó slecht dat we daar zijn weggevlucht met Schotland in de herkansing en dat is maar goed want het is nu droog en het is hier schitterend mooi!

We hebben jullie wel gemist bij de familie-bbq. Het was mooi weer en erg gezellig ;-)

Ben en Anneke 2016-07-10 11:42:27

Sluit me aan bij bericht van Anneke

Reinier 2016-07-10 13:01:13

Dat ik dan hier lees dat er een familie bbq was. Prachtige foto's weer!

Nannet 2016-07-10 17:12:48

Wat een mooie foto's , het lijken wel schilderijtjes.

Ria 2016-07-10 22:25:10

Mooi hoor , maar inderdaad donkere wolken ! Geniet nog maar even ! liefs Tjetty x

Tjetty 2016-07-11 12:37:01

Leuk nietwaar die pont naar Skye. Wij hebben het andersom gereden en vonden de route daarna heel erg bijzonder. De single track road with passing places gaat prima met een kampeerauto. Jammer van het slechte weer op Skye.