Langs de kust....

Marokko, Marrakesh

We vervolgen onze weg en rijden langs de kust naar Essaouira. Waar de weg de kust niet meer volgt valt behalve een hongerige herder niet veel te beleven. En zo komt het dat we, als de herder zijn natje en zijn droogje in ontvangst heeft genomen, een ‘alternatieve’ route gaan rijden.
Dat hebben we geweten, het was een prachtige route, de weg was verre van dat!
We deden er een halve dag over om de laatste 95 km naar de stad af te leggen!
Essaouira is een prachtig autenthiek stadje waar je nog veel oude ambachten kan bekijken, gewoon door binnen te lopen en te vragen of je kijken mag.
Zo zagen we hoe kleden geknoopt worden, sjaals geweven, argan olie handmatig wordt verwerkt en een houtbewerker die tot in detail liet zien hoe het houtsnijwerk hier wordt gemaakt. In deze plaats is dat bekend omdat ze met de Thujaboom (levensboom) werken.
En niet te vergeten de haven!
We mochten er overnachten en als je op de foto’s kijkt kun je ook gelijk zien wat de eerste aktie op een volgende camping was! Het camperdak was met meeuwenpoep geasfalteerd!
In Safi keken we bij een pottenbakker waar deze stad dan weer bekend door is.
Hier werden we ongevraagd opgewacht door een gids die na afloop vond dat hij wel wat geld verdiende voor zijn werk wat bestond uit in de weg lopen...
Oke, hij had ons bij de pottenbakker gebracht dus Piet wilde hem 10 Dirham geven waar meneer zijn neus voor optrok, veeel te weinig!
Dan dus helemaal niets en toen we de man afgeschud hadden konden we met ons kaarsenstandaardje onze weg vervolgen.
Naar Marakech wel te verstaan, waar ons leuke dingen staan te wachten!!!

Zo blijft het wel afwisselend! Veel plezier vanavond en morgen!

Frans 2018-11-27 13:46:19

leuk om bij die ambachtslieden te kijken.

marjatta 2018-11-27 14:05:48

Leuk om te zien en te lezen.wij gaan volgende week naar Mexico en Canada tot 21 dec. En candaag heb ik weer een achterkleindochter gekregen Wendy. Goeie reis verder we nemen de ipad mee dus blijven op de hoogte.Groetjes.

Annie Hulsbod. 2018-11-27 18:17:42

Marrakesh.... Pas op de smalle straatjes!!

Tjetty 2018-11-27 20:41:37

Wat een avontuur. En prachtig dat daar de oude ambachten nog worden uitgevoerd. Het zal er ook heerlijk geroken hebben met al die kruiden. Nog een fijne reis verder !