Een reisdag, naar Firenze?

Italië, Spoleto

Na een voorspoedige vlucht om 9 uur in Rome aangekomen en via de bekende symbolen naar het station gegaan. Bij het binnenlopen van de stationshal wordt ik onder vuur genomen door een duif. Gelukkig heb ik mijn hoedje op anders had de smurrie achter mijn bril langs gelopen. "Alle goeds komt van boven en je moet het maar zien als een soort inzegening" zegt Aafke met een grijns. Op Tiburtina overstappen op de trein naar Spoleto. Alles loopt nog gesmeerd. Trein komt op tijd en we zullen om 1330uur in Spoleto arriveren en hebben dan nog wat tijd om de 'stad' te bekijken. Als we goed en wel zitten, rugzakken weggestouwd, dat duurt even want de trein is goed vol, vraag ik me af waarom er constant beelden worden getoond met reclame en weer over Firenze.....zitten we dus in de high speed en gaan met 250km/uur naar Toscane. Een vriendelijke conductrice maakt er gelukkig geen probleem van en een paar uur later vertrekken we met nieuwe tickets vanuit Firenze naar Spoleto. De vriendelijke conductrice werd vlak voor het eind van de reis ruimschoots gecompenseerd door een conducteur die het nodig vond om een boete uit te schrijven omdat de tickets, uitgegeven op datum, niet waren afgestempeld. Aan het begin van de avond kunnen we eindelijk ons appartementje voor de komende 2 nachten betrekken en genieten dan nog van een heerlijke antipasti in het restaurant er naast.

Ha ha ha, je zou bijna denken dat je voor de eerste keer in Italië bent en nog niet weet hoe de Italiaanse spoorwegen werken. Wel gaaf die snelle trein hè? Hoop dat het vervolg beter gaat. ;-)

Everdiene 2018-05-13 11:10:44

Lieve Jan en Aafke Geniet van jullie wandeltocht door het prachtige Italiaanse landschap. Super om dit weer samen te gaan beleven. Succes hoor. Ik kijk weer uit naar de reisverslagen.

Ineke 2018-05-13 11:49:45

Hoi Jan en Aafke, al onderweg en zelfs aangekomen in Rome. WoW..ik wilde je net bellen om te vragen hoe het met jullie gaat en waar de reis naar toe gaat hahaha.. Gelukkig net op het idee om eerst even via Pindat wat info tot me te nemen. Top dat jullie samen een wandelreis gaan maken. Duivenpoep geeft geluk en is dus niet erg. Wij wensen jullie heel veel plezier en ook wij blijven jullie via de reisverslagen volgen. Dikke groet, Arja en Theo

Theo en Arja 2018-05-13 17:38:15

Het verhaal van het treinkaartje in Italie komt mij héél bekend voor. Fijne tocht verder. Gr. Marleen en Sjaak