Een vervroegde pauze, gewoon gezellig......!

Frankrijk, Morzine

Ook al loop, sorry, stap ik vandaag niet, dan is even kijken naar het weer toch het eerste wat ik doe....bewolkt en wat lichte motregen.

Na het ontbijt, iets minder op zijn Frans en wat ruzie met de eierkoker, ga ik aan de gang met mijn pauzeprogramma, dus wassen en schoenen schoonmaken. Na één dag in mijn regenjas gelopen te hebben ruikt mijn ski pulley al als een bunzing, na twee dagen......tel uit je winst. De dames lopen via het naastliggende dorpje een blokkie om 😂.

Na de was volgt de oriëntatie voor de route van morgen naar Samoëns, mag met redelijk weer geen probleem geven en ik verwacht daar tussen 3 en 4 uur te zijn. Dan nog even het dorp in om te kijken wat er tussen de middag open is voor de lunch. Morzine heeft redelijk wat horeca, maar het meerendeel is momenteel gesloten.

Zoals afgesproken is Alessandra om 12.30 bij het hotel, als een militair stipt op tijd 😁 en dat vanuit Genève. Ontzettend leuk om op deze wijze een break te hebben, te lunchen en bij te kunnen praten over van alles en nog wat. Dat voelt goed en geeft me energie. Om vier uur vertrekt zij weer naar Genéve, naar haar collega's op de conferentie. Hier kan ik weer even op sudderen..... een schat van een vrouw.

Na de koolhydraten rijke lunch van vanmiddag hou ik het voor vanavond simpel en haal wat brood, kaas en vleeswaar bij de 'intermarché'. Op de terugweg nog even een biertje gevat en daar raak ik aan de praat met een Engels stel, Emma & Philíppa. Twee leuke meiden uit Manchester en werkzaam bij de politie. 'Je moet toch een keer in Schotland gaan lopen, zo mooi....' Zij zijn aan het hiken in de omgeving van Morzine en willen hier volgend jaar op wintersport. Met hun wandelkaart erbij bekijken we de wederzijdse plannen voor de volgende dag

Tijdens het schrijven van dit korte epistel lees ik via een van de reacties over de crash bij Leeuwarden en merk ik dat dit soort luchtvaart ongevallen me meer doet dan ik normaal gesproken wil toegeven. Het brengt me onmiddelijk terug in de tijd en dan denk ik aan een aantal van mijn voormalige klasgenoten in de vliegeropleiding......welterusten!

Tja, ik weet nog dat ik jullie embleem maakte...... als de dag van gisteren. Heb je hem nog? In ieder geval heb je er je rijbewijs nog aan overgehouden ;-). Straaljagers werden het niet, helikopters wilde je niet, weg & waterbouw werd het niet... je raakte ergens anders van in de wolken. Letterlijk dus. Volgens mij kun je beter daarover gaan dromen! Het is zoals het is, gaat zoals het gaat. Welterusten, en voor morgen opnieuw bon voyage!

Wout 2016-06-10 00:26:49

...en ik moest ff goed kijken, maar je hebt een plaatje van Hinault gefotografeerd! Ik zei toch al, je kan beter fietsen ... gaat sneller en je loopt toch al veel over fietspaden.... toch? ;-)))))

Wout 2016-06-10 00:31:13

Ooit voor wintersport in Morzine en Avoriaz geweest. Prachtig daar! Top Jan!

Fred Nederhand 2016-06-10 08:10:27

Hoi Jan, Hoezo vals spel, moet kunnen. Het weer zit je nog steeds niet mee, net als hier het is halen en brengen. Merk je wat van de stakingen in Frankrijk? Hier schrijven ze er nogal over. Het is bij ons vandaag nog droog, ziet er naar uit dat er wel weer wat gaat komen, dan moet ik steeds aan jou denken. Duimen helpt ook niet. Ik moet het misschien eens met bidden gaan proberen, dat je dan tenminste eindelijk een beetje knap weer krijgt. Ik geniet volop van je fotos, wat is de natuur toch mooi. Wij gaan morgen voor een paar dagen naar Kroatie, Martin zijn broer en vriendin gaan mee. Als bedankje voor de vele uren die hij bij ons heeft gewerkt. (Bad en verwarmingsketel). Denk aan jou, hou je taai, en stap vrolijk verder. Dikke kus en mooie groetjes van ons.

anja 2016-06-10 10:18:10

Hoi ome jan..... Echt spannend wat jij allemaal beleefd!!!!!!!!😊😊 Wensen jouw veel geluk nog voor de volgende Kilometers!!!!!!! ✌ En wij volgen met veel spanning de volgende Verhalen....bye bye Danique Daniel en Finn Luca