De eerste heuvels.

België, Namur

Vanochtend, tijdens een eenvoudig ontbijtje (boterhammen met jam) eerst Wijnand gebeld en gefeliciteerd met zijn verjaardag. Fijn om hem weer even te horen. Aafke zal hem vast wel fêteren op een etentje in Kyoto. Voor haar zit het er dan bijna op.

Vanuit Gembloux met zon tegen begonnen. Het traject loopt over een glooiend landschap over voornamelijk landweggetjes. Met één nadeel dat gisteren in het kader van de 1 mei viering wat festiviteiten waren georganiseerd, zoals crosses en de paden dus een modderbende zijn, 'What's new'! Met het mooie weer is het een stuk aangenamer om ergens onderweg te stoppen voor een pauze. Fraaie omgeving en tijd om even weg te mijmeren. Voor de lunch is het toch even zoeken, geen bakkerij en helaas ook geen dagbesteding te vinden, maar wel een pizzeria. Met Wijnand zijn verjaardag vind ik dat ik mij zelf ook wel mag verwennen😊 en laat het me goed smaken.

Het stijgen en dalen vraagt toch wel wat meer dan de voorgaande dagen en zeker in de omgeving van Namen worden de hellingen steiler. De voorbode van de Ardennen. In de omgeving van Namen heb ik een camping opgezocht. Met dit fraaie weer wil ik de tent wel opzetten. Het zal vanavond wel fris worden, maar na de afgelopen nacht zal dat vast geen probleem zijn. Daarbij hebben ze op de camping WiFi, zodat ik alles weer eens kan uploaden en bijwerken.

Wat een fraaie dag en wat een voorrecht dat ik dit kan en mag doen!

Eind van de middag arriveren nog twee gasten op de fiets. De een gaat naar Barcelona en de ander (met een fiets aanhangertje) gaat naar Verdun. Beiden hebben al diverse lange tochten gemaakt en later op de avond, nadat ik in een snackbar twee broodjes heb gegeten, bomen we nog wat verder. Zij hebben in het noorden van Frankrijk slechte ervaringen met de beschikbaarheid van winkels e.d. en moesten dagelijks goed plannen waar ze eten zouden inslaan. Goed om te onthouden.

De lucht is geleidelijk aan het betrekken en op buienradar is een naderende regenzone te zien........

Met een zwak koufrontje daarna volop invloed van een groot hogedrukgebied wordt het lopen een stuk plezieriger. Succes Jan!

Mario 2016-05-02 20:40:13

Na zulke prachtige verhalen zou ik bijna mijn fiets inruilen voor de wandelschoenen! Bijna..

Paulien 2016-05-02 21:10:36

Geniet van het mooie weer Jan. Doe ik ook. Flink bezig in de tuin. De klinkerpaden zijn nagenoeg klaar. Nog inwassen en natrillen en dan kan ik mijn eigen wandeling in de tuin doen. Maar ja ... jouw wandeling biedt meer variatie. Op naar je volgende stint. Hij gaat goed Jan. Zie uit naar je volgende verhaal! PS Kunnen we van onze kant uit alleen tekst zenden? Of bijv. ook een foto?

Ed Frieser 2016-05-02 21:11:33

Na het bekijken van de foto van de pizza krijgen wij ook trek. Gefeliciteerd met de verjaardag van Wijnand. Goede reis en tot schrijfs.

Jannaco en Bram 2016-05-02 21:19:26

Gefeliciteerd met Wijnand! Volgens mijgaat het helemaal goed komen. Leuk om je verslagen te lezen. Keep it up!👍

Boudewijn 2016-05-02 21:43:06

Leuke verhalen, hoor Jan. En nu de Ardennen, dat wordt mooi. Veel plezier!

WP 2016-05-03 00:32:59

Succes jan, en na het klimmen komt ook altijd het (aangenamere) dalen.

eric 2016-05-03 01:29:22

Hi Jan, nadat ik zometeen eerst naar EHWX cross om een paar diensten te draaien ben ik vanaf Hemelvaart ook weer in de Limburgse en Belgische heuvels te vinden. Niet te voet maar wel op de tweewieler. Keep it up en laat het maar lekker gebeuren allemaal!

Hugo 2016-05-03 09:57:37

Hallo Jan, Wat een leuke belevenissen maak je mee, en wat een aardige mensen ontmoet je. Ik heb de afgelopen dagen 6 uur met Ziggo aan de telefoon gesproken over behoud van mijn e-mailaccount tijdens overstappen naar een ander abonnement. Van dergelijke shit heb jij geen last. Jij hebt andere basic problemen aan je hoofd. We genieten van je verhalen en vinden je voettocht stoer en dapper, maar ook een geweldige ervaring. Succes Jan, people are watching you!

Martine 2016-05-03 15:33:27

Hi Jan, Deze bevrijdingsdag is voor jou wel bijzonder denk ik. Anne zit met zijn groep helemaal in Zuid-Frankrijk tegen de Italiaanse grens aan, gevlucht voor de sneeuwstormen in de vercors. Ik hoop dat het bij jou net zo zonnig is als nu bij ons! Goede reis.