Asfalt, fruit en helicopters.

Italië, Monterotondo

Na twee maanden in Italië is het ontbijt van vandaag een feest. Vers brood, vleeswaar, fruitsalade, yoghurt en zelfs een gekookt eitje. Ook Eike en Bernd zijn prettig verrast, alhoewel Eike nog niet helemaal aanwezig is na alle wijn van gisteravond 😄, maar dat trekt snel bij.

Eike had het erover dat er vanochtend vroeg weer naschokken waren. Deze keer ben ik er doorheen geslapen, want ik heb niets gemerkt. Het weer ziet er goed uit, strak blauw en helaas geen wind, dus het zal wel snel warm worden. Na het ontbijt is het inpakken en afscheid nemen, tegen negenen ga ik naar buiten. Op weg naar Monterotondo.

Nadat ik de bebouwing van Montelibbretti achter me heb gelaten, wordt het op de weg waar ik langs loop steeds rustiger. Toch scheurt er nog af en toe een auto langs met 'iets' te hoge snelheid. De weg kronkelt over glooiende heuvels door het landschap met veel olijfgaarden en diverse fruitbomen (perziken, pruimen, appels, peren, nectarines, druiven, etc.). Tijdens de ochtend hoor en zie ik regelmatig helikopters langs komen....

Kwart over twaalf loop ik Monterotonde binnen en passeer een eetgelegenheid en met nog 2 km te gaan naar het hotel is dit een mooi tijdstip voor een lunch. Een broodje hamburger (niet de kleffe Mc Donalds kwaliteit) met een echt Duits hefe-weissen erbij. Het is af en toe best behelpen 😉. Na een goed uur te hebben gezeten en gelezen, ga ik voor de laatste 2 km naar het hotel. Zoals gebruikelijk is het rond dit tijdstip erg rustig op straat. De meeste winkels zijn al gesloten op een enkele na, zoals het groente en fruitstalletje naast het hotel. Meteen heb ik daar een tros druiven gekocht voor op de kamer, dat is een keer wat anders dan de bananen onderweg.

Na het reinigingsritueel heb ik nog even wat aan het blog gewerkt en toch ook weer even gelegen, compenseren.... Om halfzeven ga ik het stadje in. Er is een pleintje en een straatje met wat terrasjes. Ik zit daar lekker in de schaduw, een heerlijke temperatuur, met een boek en een Affligem en omdat het happy hour is, krijg ik er ook wat hapjes bij.

In de avond buiten op het terras van het restaurant van het hotel gegeten, pizza en een salade. Het wordt weer eens tijd voor een stamppot......

Hoi Jan, Ik heb een tijdje niet gelezen, door onze eigen vakantie. Maar heb gisteren al wat teruggelezen en de laatste dagen volg ik je nog even 😊. We hebben vreselijke beelden gezien op tv en wat een geluk dat je er al voorbij was! Wat ben je ontzettend hard gegaan zeg, echt een super prestatie! Hele fijne weken samen met je vrouw, geniet er van samen! Groetjes Sandra en ook van Mark

Sandra Niessink 2016-08-27 17:46:53

Je kan Rome vast wel ruiken... op deze afstand vast wel in de verte zien. De vrijwel geheel verzorgde voetreis was zeker een super mooie prestatie! Veel plezier met Aafke

Mario 2016-08-27 17:59:30

En wat ik nog wilde schrijven ... ben benieuwd of je hierna ontwenningsverschijnselen zal krijgen. Iig is mij duidelijk dat je leuke dingen hebt meegemaakt maar ook fantastische dingen hebt gezien.

Mario 2016-08-27 18:01:42

Nog maar een heeeel klein stukje morgen en dan ben je in Rome. Wat een avonturen heb je achter de rug! Geweldig. Deze ervaring is werkelijk uniek. Geniet er naar hartelust van nu het nog even kan! En bedenk: de ziel gaat langzamer dan het lichaam; je zult dus nog lang 'nadieselen'. Nagenieten dus ook. Als je morgen je hotel ( ongetwijfeld Il Leone) uitstapt wordt het pas echt spannend: de laatste paden en wegen roffelen onder je afgesleten schoenen weg. Enjoy en geef je weemoed een mooi plekje. Chapeau! Guus

Guus Wesselink 2016-08-27 21:08:07

Top Jan, laatste loodjes, zet 'm op! Groeten aan Aafke.

Fred 2016-08-28 03:11:05

Hoi Jan, geniet van de laatste kilometers en de vakantie! Voor mij zit het er voor dit jaar op. En zelfs dat wordt al afkicken. Ik zal veelvuldig alvast voorbereiden voor volgend jaar om het gevoel te behouden! Volgend jaar ga ik zeker verder.