Vertrek

Nederland, Steenbergen

Eind april is het dan zover. Na de voorbereiding van de afgelopen maanden zie ik er ook wel naar uit om op pad te gaan. Het vertrek zal in tegenstelling tot de eerdere planning in twee fasen gaan. Komende week in twee dagen naar Kalmthout/De Heide, trein terug om thuis nog de levende have van Wijnand te verzorgen en vervolgens op 27 april met de trein naar Kalmthout om dan via Leuven, de Belgische Ardennen naar Sedan (N-Frankrijk) te trekken en vervolgens via gemarkeerde Europese wandelroutes, zoals de GR14 via Bar-le-Duc, de GR714 en de GR7, bij Ballon d'Alsace in de Jura aan te sluiten op de GR5. De GR5 blijf ik tot Auron volgen, dit dorp ligt ongeveer 80km noord van Nice. Van hieruit zal ik via Isola2000 de Frans-Italiaanse grens oversteken. Op dit punt aangekomen ben ik ongeveer halverwege mijn wandeling ........

Vrijwel oostelijk vervolg ik mijn pad door Piemonte richting de Ligurische Alpen om daar via de Alta Via dei Monti Liguri en de GEA ( Grande Escursione Appenninica) richting Florence te gaan. Vanaf Florence is het door de Appenijnen via Assisi nog een kleine 600km naar Rome!