Een 4 heuvelenloop.

Italië, Pieve Santo Stefano

Het was vanochtend weer vroeg, niet het ontbijt want dat was pas om halfacht. Rustig nog wat gelezen, achtergrond informatie bij de route van vandaag, en ook de leuke en motiverende reacties op de verslagen.

Met het ontbijt wordt mij gevraagd of ik er ook wat kaas bij wil hebben. Dat vind ik natuurlijk prima en even later wordt naast mijn bord een plankje met salami en drie soorten kaas neergezet. Ik kan weer een funderinkje leggen en heb extra energie. Bij de alimentari nog even wat voor onderweg ingeslagen en vol goede moed ga ik op pad. Dermate energiek dat ik het verkeerde pad omlaag neem en dus na een paar honderd meter rechtsomkeer maak. Een oude baas die mij heeft gezien, komt naar mij toe en probeert aan mij uit te leggen dat ik wel het goede pad heb en ik probeer vervolgens aan hem met mijn GPS uit te leggen dat ik een andere kant op moet. Hij snapt er helemaal niets van en ik begrijp hem ook niet meer ...😯.

Het komt allemaal goed als je je maar aan je plan houdt. Langs de weg passeer ik nog een rustplek voor pelgrims, dat is voor mij vandaag nog te vroeg. Als ik wat verder kijk, blijkt hier ook een Compostella route te lopen, Rome naar .... Het pad dat ik volg, en ook de GPS track, is verder prima te volgen met gelukkig weinig stekels en is gevarieerd wat betreft de ondergrond. Af en toe is het toch even opletten dat je geen uitglijder maakt. Het is heuvel op en heuvel af, en zo maak je ongemerkt toch wel de hoogte meters. De laatste heuvel waar ik over heen ga, is gemarkeerd met een groot kruis. Ik ben blij dat het er geen drie zijn, anders had ik met deze warmte waarschijnlijk gedacht dat ik last had van hallucinaties en veel te ver was doorgelopen...

Ik merk nu duidelijk aan de flora dat ik alweer een stuk zuidelijker ben. Het is droger en een aantal bloemen zie ik niet meer. Het is vooral de distel en nog wat, voor mij onbekend, spul. De 'lathyrus' doet nog steeds zijn best om erbij te horen....

Om elf uur ben ik bij een barretje en heb dan nog 7 kilometer te gaan (schreef ik dat gisteren ook niet 😷). Kopje koffie, water en een colaatje voor de energie. Ik heb, denk ik, de afgelopen weken meer cola gedronken dan de voorgaande tien jaar. Om half twaalf stap ik op voor het laatste stukje dat voornamelijk dalwaarts gaat. Onderweg loop ik nog langs een Agriturismo met zwembad, het ziet er zo verleidelijk uit.... Toch maar stug doorlopen naar het B&B bij Santa Stefano, waar ze ook tegen aparte tarieven slaapgelegenheid aanbieden voor pelgrims.

Om kwart over één ben ik op de plaats van bestemming en krijg een bijzondere kamer!

Is toch prachtig - je komt zoveel aardige mensen tegen! Neem nou die Ali Mentari, kun je toch maar even wat fourage inslaan! Wat is dan een verkeerde afslag nog na de kilometers die je al verslonden hebt? Wens je een mooie dag morgen!

Wout 2016-08-04 23:20:21

Wat een prachtige tocht maak je. Geniet nog steeds van de verslagen. En die trek in cola komt mij heel bekend voor. Thuis drink ik het zelden en na een inspannende fiets of wandeltocht smaakt het verrukkelijk. Nog een paar weken en je hebt je doel gehaald. petje af. gr Anja