De draad weer opgepakt

België, Schilde

Om te vertrekken vanaf De Heide, daar waar ik vorige week was gestopt, heeft nog wel wat voeten in de aarde. Op 'Koningsdag' geldt voor het openbaar vervoer de zondagsregeling, dus minder frequent en moet ik de bus hebben van 7.50 uur om enigszins op tijd in De Heide te zijn. What's the problem.... Wel, als je de dag voor vertrek jarig bent en je ter gelegenheid hiervan door Truus en Johan, de achterburen, wordt uitgenodigd voor het eten, je op het laatste moment toch nog wat zaken moet regelen en dit minder vlot gaat na een paar glaasjes wijn.....

Gistermiddag via skype de felicitaties van Aaf en Wijnand gekregen en tegelijkertijd werd hun presentje bezorgd. Ter inspiratie voor mijn wandeling het boekje 'Tracks', 'One woman's yourney across 1.700 miles of Australian outback'. Dat is nog eens andere koek. Vervolgens afscheid genomen, een slik momentje. Net als vanochtend. Het van huis vertrekken, met de wetenschap dat je voorlopig niet thuis komt, doet me toch iets meer dan vorige week. Gek hè.

De tocht van vandaag was, ondanks het wisselvallige weer, prima verlopen. Vanaf het station de eerste kilometers door een parkachtige omgeving, lange lanen met kleine stulpjes, uitkomend bij de anti-tank gracht. Deze volg ik tot aan Schilde waar ik een kamer heb besproken via 'vrienden op de fiets' bij Mylène en Ruud Dijkgraaf. Een bijzonder hartelijke en warme ontvangst na een koele en buiige dag.

Bij aankomst had ik nog wel een uitdaging.... De straat waaraan zij wonen is enkele kilometers lang, en met een verkeerd huisnummer heb je dan een probleempje. Dus even bellen lijkt dan logisch, maar niet als je geen netwerk hebt. Na enig zoeken en wat extra kilometers gelopen te hebben, zie ik een jonge dame met kind bij een woning. Even vragen of zij de mensen kent en of ik anders haar telefoon mag gebruiken. Dan lost het probleem zich gelukkig toch nog op en hoef ik nog niet in mijn tentje te slapen... Met het weer van vandaag en de komende dagen, is een dak boven je hoofd geen overbodige luxe. Wat betreft de temperatuur is het prima om te lopen, alleen niet aantrekkelijk om even langs de kant van het pad neer te strijken

Morgen na het ontbijt op naar Keerbergen.

Goed te lezen dat je weer op pad bent. Vanavond toevallig met Fred Nederhand in Middelburg nog wat Meteo herinneringen de revue laten passeren.

John van Zee 2016-04-27 22:38:52

Begin is gemaakt. Routine komt vanzelf. Geniet van de beleving. Je gaat het goede weer tegemoet.

Koos Herbrink 2016-04-27 22:47:19

Ehh, in de eerste dagen al 5183 km afgelegd....😉.?

Wout 2016-04-27 23:12:48

Goede reis!

WP 2016-04-27 23:28:15

Jan nog van harte gefeliciteerd!! Succes!!!

Mario 2016-04-28 00:37:43

Leuk je berichtjes te lezen Jan. Het zal niet meegevallen zijn met die regen en wind. Maar de kop is er af. Hij gaat goed zo. Heel veel succes. Groetjes Ed

Ed Frieser 2016-04-28 01:15:01

Oh ja zou bijna vergeten je te feliciteren met je verjaardag. Bij deze veel geluk en gezondheid gewenst. Proficiat.

Ed Frieser 2016-04-28 01:17:30

Hey Jan, nog gefeliciteerd en geniet van je reis.

Theo Bleeker 2016-04-28 07:19:15

Het begin is gemaakt Jan. Veel succes. Ook nog gefeliciteerd! Het was ons niet gelukt om je te pakken te krijgen, daarom maar via deze weg. Liefs!

Dirk en Luciënne 2016-04-28 07:22:43

Hallo Jan, Van Harte gefeliciteerd, de start is gemaakt als pelgrim. Veel succes en ik vind het leerzaam om je verhalen te lezen( als voorbereiding voor mijn tocht naar Santiago).

Michiel en marijke 2016-04-28 08:03:10

Nog gefeliciteerd lieve Jan en een mooie reis! Super leuk je ook deze manier te kunnen volgen...liefs

Rianne en Matthijs 2016-04-28 08:10:44

Ook al ben ik een 'maar' een fietser ik zal je met belangstelling volgen! Je weet maar nooit wat ik in de toekomst nog ga ondernemen. Geniet!

Paulien van Gijn 2016-04-28 08:27:40

Jan! Alvast gefeliciteerd voor het volgend jaar! Ben ik dat zowieso niet vergeten. Ik er komt steeds iets bij me op dat lijkt op: an unexpected journey. Iets met hobbits en een ring..... Ik wens je veel wandelplezier en mooie avonturen toe. De ingeslagen weg volgen en niet meer achterom kijken. Ik kijk uit naar je reisverslagen. Enjoy!

Hugo van Bergen 2016-04-28 15:24:01

Dag Jan, Goed om te horen dat je genoten hebt van de verjaardag (avond ). De start hebt je gemaakt wel nat en fris maar gelukkig verder goed gegaan. We volgen je, goede reis. Sjaak en Marleen

Marleen Habets 2016-04-28 19:00:06

Jan nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een goede reis! Leuke verslag. We vinden het fijn om jou op deze manier te volgen.

Douwe en Rinca 2016-04-28 22:18:35

Petje af Jan. Maak er wat moois van. Het weer wordt vast en zeker beter.

Boudewijn Hulsman 2016-04-29 08:00:48

Jan nog een verlate felicitatie met je verjaardag. Nu is het echt begonnen en uiteraard valt afscheid nemen zwaar. Wij wensen jou (en Aafke natuurlijk) veel succes en plezier

Arjan en Lenie Veenstra 2016-04-29 12:24:35

hoi jan ik weet niet of je onze felicitatie hebt gekregen, dus doe ik het nog een keer. Heel veel geluk, gezondheid en liefde vor de komende jaren. En natuurlijk wensen wij jou een spannende blarenloze tocht naar Rome. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Mooie groetjes en een dikke kus.