Vertragen.

Frankrijk, Gondrecourt-Sur-Château

Ik was gisteravond na het eten net op mijn kamer (half tien), rugzak leeghalen, slaapzak even laten uitwasemen etc., is het noknoknok. Wilt u de lamp op de kamer 's nachts wel uitdoen....en ondertussen probeert ze achter mijn rug te kijken wat ik aan het doen ben. Lawaai heb ik niet gemaakt, dus ook geen idee wat nu de aanleiding was. Misschien heeft ze wel een verbruiksmetertje op haar kamer staan. Het zal wel, ieder heeft zo zijn eigenaardigheden denk ik dan maar.

Na het ontbijt vanochtend eerst even wat gewassen, dan kan dat morgen weer schoon mee. Daarna naar de Carrefour even wat fruit halen en naar de bakker voor iets bij de koffie. De eigenaresse van de B&B vraagt of ik bij de apotheek medicijnen voor haar wil meenemen. Het is naast de winkel, dus waarom niet. Het internet op de kamer werkt niet, althans er is een goed signaal en ben verbonden met het modem, maar het tablet is constant een IP adres aan het opvragen. Ik probeer het haar uit te leggen, heeft geen zin. De bekende kok en lepel.

Na de koffie ga ik toch maar even de benen strekken en een ommetje maken, want op de kamer is het bepaald niet warm. Het rondje gaat via Abbainville, eerst langs de weg en dan terug door het dal langs het riviertje en een viskwekerij. Vervolgens in hetzelfde restaurant als gisteren een 'menu du jour' genomen (salade niçoise, gestoofd kalfsvlees en een stukje taart met mirabellen) met een glaasje wijn erbij. Terug op de kamer eventjes een tukkie doen...en daarna maar even de foto's bewerken voor het verslag.

In de avond een pizza gegeten en terug in het huis toch nog gekeken hoe het met dat internet zit. Na wat geklungel, blijkt dat het beneden wel lukt en zodra ik op mijn kamer ben valt hij weg, ondanks het signaal. Dus dan maar beneden in het washok de boel uploaden en de mail doornemen. Thx voor jullie reacties.

Op het moment dat ik net begonnen ben met dit episteltje (het is dus half negen), komt ze gekleed in ochtendjas zeggen dat ik naar mijn kamer moet gaan want ze wil slapen. Tsja, wat moet ik ervan zeggen. Dit verhaal nu maar op de kamer afmaken en morgenochtend uploaden voor ik vertrek naar Domrémy-la-Pucelle.

Nou Jan, hopelijk het volgende logeeradres een ietwat gastvrijer verblijf. Succes weer!

Fred Nederhand 2016-05-19 08:51:05

Ja onze lieve Heer heeft vreemde schepsels rondlopen op deze aardkloot. Goeie reis weer, Ed

Ed Frieser 2016-05-19 10:20:59

Ach ja zulke mensen heb je er ook bij ... goed voor het contrast zal ik maar zeggen. Ik hoop dat je vandaag (19/5) weinig last hebt van de daar aanwezige lichte buitjes. Zaterdag wordt een hele mooie dag, droog en wat warmer (rond 22 gr.), zondag later op de dag weer meer wolken en front.

Mario 2016-05-19 12:31:36

Hoi Jan, heb net weer je reisverslag gelezen. Wel lachen dat oude vrouwtje. Misschien is ze niet blij met zich zelf, kan gebeuren. Ik vind het ontzettend leuk om zo met je mee te wandelen, want zo voel ik dat. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Hou je taai en denk aan mama: Achter de wolken schijnt de zon. !!!

anja 2016-05-19 14:42:33

G E S L A A G D ! Maar dat wist je natuurlijk al. Van harte met Wijnands succes! Zie ook zijn Facebook pagina met foto! Leuk hoor, mooie opsteker na zo'n wonderlijke dame....👍🍻

Wout 2016-05-19 19:27:00

Elke avond voor het slapen gaan Pak ik de laptop en zet hem aan En kijk hoe heet met je is gegaan. Je bent al eenendertig op weg Loopt langs bos en wei, laan en heg Met up en downs maar zonder veel pech. Ik geniet van je verhalen De vertellingen over bergen en dalen Blijf gezond en opgewekt, je gaat het vast halen. Vriendelijke groeten

Jan 2016-05-21 10:29:56

Alle fransen zijn niet even aardig. Maar dat is in nederland even zo. Wout, Nienke, Anja en Martin komen a.s. woensdag bij ons en Gerda en Klaas een vissie eten. Gezellig. Hou je goed de komende dagen. Hier valt de regen met bakken uit de hemel.