De eerste 'stappen' gezet.

Nederland, Huijbergen

Vandaag is het dan zover, op tijd uit de veren, ontbijten, broodjes klaar maken om snel op pad te gaan. Gevoelsmatig een valse start, want morgen ga ik vanuit De Heide (België) met de trein en bus terug naar huis om nog een paar dagen de logees van Wijnand te verzorgen. Maar met het schitterende weer van vandaag is dat snel vergeten.

De route van vandaag heb ik de afgelopen maanden al diverse keren in delen gelopen. Vaak modderig en druilerig, maar nu staat alles in het teken van het voorjaar. Fris groen, her en der wat bloesem en vooral veel fluitende vogels. Ik moet er aan wennen om toch vooral ook af en toe achterom te kijken. Nog een blik op de watertoren en 'schootsvelden' van Steenbergen en dan door naar 'het laag', een voormalig inundatie gebied en onderdeel van de West-Brabantse waterlinie. Ik moet een beetje grijnzen om een fazant die zich wil verstoppen door zich tegen de grond te drukken tussen het net opkomend graan, leuk die natuur. Na een 500m door een bedauwd weiland te zijn gelopen, besef ik dat ik vergeten ben om de schoenen nog een keer in te vetten.......minder leuk.

De rest van de wandeling verloopt voorspoedig voornamelijk door het bos en een stukje langs de vliegbasis Woensdrecht. Hier kan ik het toch niet laten om vanaf het duin bij de kop 'Oost', een plaatje te schieten en voorlopig voor het laatst een blik te werpen op de basis. Nadat ik in Huijbergen mijn onderkomen voor de nacht heb opgezet, besluit ik om nog bij de Meteorologische Groep langs te gaan om even gedag te zeggen. Daarbij is er standaard op woensdag de 'werkmansborrel'.... en is het ook altijd prettig om de oud collega's weer te zien en te spreken.

Hey Jan, ik ga zeker je reisverslagen lezen en Arja en ik wensen je veel succes, maar zeker ook veel plezier! Gr, Theo

Theo Bleeker 2016-04-22 06:41:07

Goeie reis Jan. Je optimisme zal je ver brengen. We gaan je volgen, zie er ook naar uit om je verslagen te lezen. Heel veel succes! Tot spoedig.

Ed Frieser 2016-04-22 06:51:53

Ook vanuit Flevoland gaan we je volgen, Jan. Veilige reis!

Jaap Heijstek (NLR) 2016-04-22 09:05:31

Succes Jan, geniet en veel mooi wandelweer toegewenst.

John van Zee 2016-04-22 09:45:22

Succes Jan, ik ga je zeker volgen. safe trip

Albert van Dam 2016-04-22 13:22:57

Ha Jan, het is zover... ! Expeditie Rome. Heel veel plezier. Zeer benieuwd wat je gaat meemaken!!

Wout 2016-04-22 22:25:59

Je reis is begonnen. Geniet er van , we gaan je volgen

Arjan Veenstra 2016-04-24 20:25:41

Veel plezier als mens onderweg!

cor 2016-04-25 10:18:53

hoi Jan, je bent al onderweg, ik had je nog willen bellen om je veel geluk en sterkte van ons te wensen. Wij gaan je natuurlijk ook volgen, goed idee. Vandaag wens ik je natuurlijk Geluk, liefde en gezondheid voor je verjaardag. nou dikke kus we blijven in kontakt.

anja 2016-04-26 11:59:00

dag Jan ben jou verslag aan het leze heb deze via Henny en John de Brock uit Wanroij veel succes zal het met plezier volgen.

dedde Hoekstra 2016-07-05 17:17:30

ik zag je vertrekken (ik zat op de hometrainer) en enkele dagen later was je weer terug. Ik snapte het niet. Toevallig wist Arie het wel. Hij is naar Rome!!! Na wat speur werk ben ik je verhaal aan het lezen. Geweldig, ik heb bewondering voor je en wens je nog veel succes.