Verwendag.

Frankrijk, Bar-le-Duc

Uitslapen werkt niet echt. Ik ben op de normale tijd om zeven uur wakker en om half negen zitten we aan het ontbijt. Op zijn Frans, koffie, wat stokbrood en jam. Ik kan ook vleeswaar of kaas krijgen, maar vind het wel prima zo. Vandaag zal er weinig energie hoeven te worden verstookt en heb ik mooi de tijd om even het verslag bij te werken, met Aafke te bellen en het traject van morgen te bestuderen. Zal ongeveer 25 km zijn met een onbekend eindstation. Mamie is ondertussen druk bezig in de tuin en gaat daar te keer met een houweel om vervolgens het puin af te voeren. Ik vind het knap hoe ze dat allemaal aanpakt.

De ochtend gaat rap voorbij en even later is zij in de keuken bezig met de lunch en voorbereidingen voor het eten voor vanavond. Dan komen er een paar vrienden eten, goed voor mijn Franse les. Wanneer ik bijna klaar ben met het verslag van gisteren worden de borden op tafel gezet voor de lunch, een schotel pasta Carbonara en Eendenborst. Natuurlijk gaat hier weer wijn bij en sluiten we af met kaas en fruit. Ik ben benieuwd wat het vanavond gaat worden.......morgen eerst heuvel op, dus rollen zal niet gaan.

In de middag krijg ik een rondleiding door het oude gedeelte van de stad, toch nog een beetje beweging. Zoals waarschijnlijk in veel kleine steden is het erg rustig op straat. Daarbij is het ten opzichte van de voorgaande dagen fris, een graad of 13C, en niet erg aantrekkelijk om op een terrasje te gaan zitten.

Heel boeiend je dagelijks beeldrijke verslagen te volgen .We genieten elke keer een beetje mee .Morgen vertrekken we op zoek naar de Noorderzon en proberen je hier en daar nog wat te volgen. Goeie moed nog !

Ingrid en Roger 2016-05-15 18:47:52

Heerlijk om zo een beetje met je mee te reizen. Kijk uit naar je volgende verhaal...

marja 2016-05-15 20:42:56

Ben weer terug van een weekje op zee. Was een mooie reis. Wel onstuimig zeetje de laatste dag. Veel zeezieke leerlingen. Maar bij het afmeren was iedereen weer happy. Ben ook inmiddels bij met je reisverslagen. Heerlijk om te lezen. Wat een avontuur. Kijk uit naar het vervolg.

John van Zee 2016-05-15 21:44:21

Het is of ik met je mee loop,wat een mooie reisverslagen,nooit gedacht aan een carriëre switch, iets met reisboeken? Liefs de # jes

Janke 2016-05-15 22:21:08

Inderdaad geniet elke keer van je verhaal. Kan me daardoor heel goed voorstellen hoe dat moet voelen zo op pad te zijn. De details van het hoge gras en het onkruid, de natte schoenen die weer drogen bij de kachel en hoe je ontbijt en diner zijn en met name die leuke mensen die je ontmoet. Je gaat zo te lezen als een speer. Leuk te lezen. Ga zo voort, zie er naar uit je volgende verslag te lezen. Groet Ed

Ed Frieser 2016-05-16 01:49:37

Mooie verhalen, Jan! Leuk om zo een beetje met jou mee te wandelen. Veel plezier!

WP 2016-05-16 13:24:49

Hoi Jan, het was weer een genoegen om je verhalen te lezen. Al die mooie ontmoetingen met mooie mensen, zou dit ook in Nederland gebeuren vroegen we ons af. We zijn net terug van de volkstuin na een alarm via Renee en Anita, Johan zijn huisje ligt volledig in de as. Er was vanmorgen al eerder een brand een van de huisjes gemeld. Overigens bij jullie tuin niets aan de hand. De Politie en Brandweer zijn het nu helemaal zat en het vermoeden bestaat dat het iemand van de tuin is of in het verleden een tuintje had. Maar ach verder schijnt het zonnetje weer en is er geen persoonlijk letsel. Ik vertrek a.s. donderdag weer naar Zweden voor een lang weekeinde. Ik zal je natuurlijk daar ook volgen en je verslagen aan Johan doorzenden. Hou je taai, geniet van al die mooie momenten en mooie mensen. Truus en Johan

Truus van Beelen 2016-05-16 14:13:31

Hoi broer!! Zo ik ben weer helemaal op de hoogte. Ik had vandaag al wat geschreven, maar ik denk dat het niet is aangekomen. Het idee van Janka met carrierre switch vind ik geen gek idee. Het is ontzettend leuk jouw verhalen te lezen. Heb ze nu in een ruk gelezen. Wat leer je otzettend aardige mensen kennen, ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Bij ons in Oosterrijk en ook in Kroatie heb ik ook al meermaals zulke leuke ervaringen meegemaakt. Het geeft de burger weer moed!!. Wens je nog heel veel leuke ontmoetingen en blijf leuk verder stappen en vooral hou ons met je mooie verhalen op de hoogte. Dikke Kus en mooie groetjes van ons

anja 2016-05-16 15:50:31

Hoi Jan, We hebben weer genoten van je reisverslagen. Heerlijk om te lezen dat je vaak zo gastvrij ontvangen wordt. De wereld is zo slecht nog nietals je er zelf tenminste ook voor openstaat. Wel veel regen tot nu toe maar ik garandeer je dat je die koperen ploert straks ook wel eens zult vervloeken. We blijven je volgen. Veel succes.

Arjan 2016-05-16 18:57:31

Hai Jan, Je bent nu BD hoor! , je loopt nog als een militair…. Leuk je te volgen, geniet ervan.

Teus 2016-05-16 21:47:44

Hallo Jan, Wat leuk om je verhalen te lezen, wat een mooie belevenis voor je. Eet je wel genoeg of zit je kleding nu al ruim? Fijn dat je anno 2016 zo'n mooie veilige voettocht kan maken. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Hartelijke groeten, Martine

Martine 2016-05-17 21:00:00

Wat ontmoet jij aardige mensen. De fransen zijn in het algemeen erg chauvenistisch. Maar je kan je vergissen in de mensen. De reis gaat voorspoedig zoals je schreef. Hou je goed op je verdere reis.