Een dagje tussendoor.

Frankrijk, Ornans

Het is eind mei, maar het voelt aan als april. Bewolkt, regenachtig, grijs en het is slechts 14°C. Vorige week nog zei Johnny uit Wanroy, toen we onder de kastanjebomen stonden: "Een maandje geleden toen we in hagel en sneeuw liepen, had je niet gedacht dat je eind mei behoefte zou hebben aan wat schaduw....". Het is niet anders en gelukkig hebben we geen grip op het weer.

Na eerst een was gedaan te hebben, even het dorpje in. Bij het bureau voor toerisme informeren en bespreken van een volgend overnachtingsadres. Met dit murkenweer wil ik niet voor het blok komen te staan. Het is even wat uitzoeken en bellen, maar al snel is een beschikbaar adres voor een redelijke prijs gevonden in Mouthier Haute Pierre. Een wandeling van ongeveer 20 km.

Bij de traiteur nog wat eten gehaald voor de avond en daarna door naar de super. Helaas is deze op maandag gesloten en moet ik even iets anders bedenken voor de middag. Bij een klein Italiaans eettentje heb ze een dagmenu voor €13.50 : een salade als entree, spaghetti Carbonara, het nagerecht is iets met ijs en slagroom en daarna koffie. De Carbonara wordt geserveerd met een eierdooier er apart bij. Het is een prima hap, maar ontzettend machtig. Hier kunnen we weer even op teren.

In de middag nog even wat lezen, routes bekijken, accu's opladen en het verslag bijwerken. De WiFi verbinding is bedroevend, maar met wat geduld lukt het toch om alles te uploaden.

Jan, Je schrijft steeds boeiender en het zal straks een prachtig naslagwerk zijn. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en vooral de mensen die je ontmoet. Overnachten in je eigen 'La Chappele des Buis' is ook wel bijzonder ;-). Wandel ze en geniet van de reis naar je einddoel.

Arjan 2016-05-30 19:44:16

Jan, ik heb al een flink stuk van de route achter je. Best imposant. We genieten van je verslagen. Bon voyage!

Koos Herbrink 2016-05-30 20:03:17

Hallo Jan. Geweldig die verhalen! We hebben er bijna een dagtaak aan om het allemaal bij te houden. Knap dat je het zo consequent blijft volhouden. We hadden eigenlijk gedacht dat je langzamerhand wat mooier en warmer weer zou hebben, maar het verschilt niet zo veel met het weer bij ons. Vandaag was het helemaal hopeloos! De hele dag regen en flink ook!! En daarbij ook nog regelmatig een beetje onweer. Ik verlang al weer naar Zuid-Frankrijk ( mits het daar mooi zonnig weer is). Ik heb vannacht maar weinig geslapen. Ik had de camper naast ons huis staan op de oprit. Om de haverklap sprong het alarm aan en dat ging vannacht dus ook door. Heel vervelend ook voor de buren. Ik heb het probleem niet kunnen oplossen tot vanochtend. Toen heb ik hem naar de garage gebracht. Ook een beetje ontbering voor ons dus, ook al zijn we lekker thuis. Het is heel interessant hoe jij jouw "ontberingen" weet te beperken door toch nog leuke adressenbestand te vinden waar je kunt eten en overnachten. Ja, en soms zit de super dicht en wordt het met het eten toch een beetje improviseren. Knap hoe je het allemaal doet en, nogmaals, prachtig om te lezen. Geniet van je "vrije" dag en succes, veel plezier en nog veel mooie ontmoetingen gewenst. Groeten uit Oosterhout!

Jo Janssen 2016-05-30 21:42:54

Hi Jan. Lees je verhalen vrijwel dagelijks met veel plezier. 'Murkenweer', lang geleden dat ik iemand dat woord hoorde gebruiken, geschreven had ik het nog nooit gezien. Extra reden om je te blijven volgen.

Roel de Haan 2016-05-31 09:24:20

Hoi Jan, ik heb de link van je reisverslag via John gekregen. Leuk om te lezen. Als je in Rome bent is het trouwens nog maar 200 km naar ons huis in Napels, peuleschilletje lijkt me (geintje). Exact vandaag over een jaar ga ik ook met FLO, maar of ik ook zo'n stuk ga lopen is nog maar te bezien. Ik blijf je volgen. Succes Mario,

Mario Bertelink 2016-05-31 09:32:00

JAn, hoe heb ik het kunnen vergeten, alsnog van harte gefeliciteerd met Wijnand zijn master!! Daar moeten jij en Aafke wel heel trots op zijn.

Truus Brouwer van Beelen 2016-05-31 17:53:03

Hoi Jan, Fijn om je te volgen en je verhalen te lezen. Het is alsof we de reis zelf maken. Zet hem op! Groeten