Een momentje.

Frankrijk, Briançon

Gisteravond nog even gesproken met een Italiaan, Adriënne, en ik moet nog heel wat van de taal leren😁. Hij maakt vooral lange fietstochten door zuid Europa en doet dat sinds vorig jaar met een karretje achter de fiets. Dat rijdt veel prettiger en is stabieler. Aardige gast, maar zijn Italiaans is veel te rap voor mij. Met half Italiaans-Frans komen we een heel eind. Leermoment😄.

Vannacht heeft het heel even licht geregend, maar dat waren een paar druppels per vierkante m2, kwadraat teken wordt door mijn toetsenbord niet herkend.... In de ochtend is het half bewolkt en ondanks de hoogte waarop de camping zich bevindt, is het bepaald niet koud.

Na het ontbijt eerst de was...en even bellen met Aafke. We hebben geen vaste afspraak, maar ik probeer toch op gezette tijden contact te hebben. Als ik over deze hele periode nadenk, vergelijk ik het vaak met een uitzending. Ik ben vooral bezig met (veilig) lopen, eten en slapen, doorgaan en het opdoen van nieuwe ervaringen. Hoe simpel kan het leven zijn. Voor Aafke, als thuisfront, zal de beleving, denk ik, heel anders zijn, met andere zorgen; werk, tuin, huis, Wijnand die terug komt uit Japan, sociale verplichtingen etc.... Dan vraag ik me ook af voor wie dit nu 'zwaarder' is.

De rest van de ochtend het blog bijwerken en de foto's bewerken voor de collages en de reacties lezen. Voor mij zelf is het schrijven ook belangrijk, want ik merk dat er zoveel indrukken op me afkomen, dat ik toch ook dingen vergeet. Dagelijks mijn indrukken, ervaringen en gedachten opschrijven, voor zover voor publicatie geschikt😉, is een goede manier om alles te ordenen, en als ik straks thuis ben te 'overdenken' Een volgend proces...maar eerst nog wat heuveltjes slechten.

Aan het begin van de middag ga ik de stad in. Als gast van de camping (ook hotels) kun je een vrijkaartje krijgen voor het openbaar vervoer. Dat is dus prima geregeld en zouden ze bij ons ook moeten doen. Ik mis helaas net de bus en ga maar lopen. Zonder rugzak is lopen voor de voeten ook al een verlichting. Toch is het nog een aardige klim voor ik in de oude stad ben. Smalle straatjes met hoge huizen vormen het decor, terwijl het fort zich er bovenuit tornt. Ondanks dat het een toeristische trekpleister is, is het er nu rustig. Dat zal over 2 weken vast wel anders zijn. Het is goed dat ik geen dames in mijn gezelschap heb. Er zijn diverse snuisterijen winkeltjes die om aandacht vragen😷.

Terwijl ik dit verslagje schrijf, simpel etend op hetzelfde plekje als gisteren, zien mensen mij aan voor één van de medewerkers van de camping en stellen vervolgens diverse vragen....que..laat maar.

Morgen pik ik de GR5 weer op, richting Larche, met een passage op 2470 m. Als het goed is, is deze col nagenoeg sneeuw vrij!

Dag Jan , we volgen je nog met evenveel plezier en wat een mooie foto's! Als ik op het kaartje kijk ben je al voor een groot deel door de Alpen heen of vergis ik me? We hebben wel met je te doen gehad met al die regen, knap hoor, ik was een hotel in gegaan en er niet meer uit gekomen. Ik ga er vanuit dat je bij terugkomst vloeiend Frans en Italiaans spreekt😉 Hou je taai, Groet Johan en Truus

Truus Brouwer van Beelen 2016-06-21 22:25:42

Ha Jan, Kijk zo wil je het graag hebben... Zonnetje erbij! Gisteren op Ameland aangespoeld... Ook hier regent het de laatste tijd soms. Maar wij lopen dan niet, laat staan bepakt... Vandaag was een prachtige dag en heb je berichtje van gisteren aan het strand zitten lezen. Vandaag veel gefietst, gewandeld en zonne-energie opgedaan (Nijnke iets teveel...😎). Hoop op een goede oversteek voor je morgen - en dat er inderdaad geen sneeuw van betekenis op je pad ligt - er is best veel gevallen afgelopen dagen! Succes en rustig aan!🍻👍🏻

Wout 2016-06-21 23:10:01

Ehh Ameland moet zijn Schiermonnikoog.... Komt door de ontspanning denk ik...😂

Wout 2016-06-22 11:36:19

Gaat goed jan. Zal wel indrukwekkend zijn door de bergen te lopen. woensdag was het hier een mooie warme dag. vannacht is het gaan regenen en onweren. veel regen. de rustdag zal je wel goed bekomen zijn. met goede moed verder en veel plezier.

Jannaco en Bram 2016-06-23 10:52:32

Jan, Op die foto in Briancon, links in het midden, die parasol met die toren op de achtergrond, daar hebben Janke en ik zitten lunchen. Wat weet ik niet meer, maar het gezinnetje naast ons had raclette. Wel lekker gegeten daar, kan het je aanraden. Groet, André