Sportieve passanten.

Frankrijk, Premanon

Oeps, de mannen van de fiets zijn al opgestaan en ik meen dat het half acht is geweest...niet dus, half zeven! Maakt ook niet zoveel uit en met een groep ontbijten is ook nog gezelliger. Vanaf acht uur vertrekt de één na de ander en het is meteen omhoog. Heerlijk zo na het ontbijt en met koude spieren. Voor mij nog even niet, dat komt morgen wel. De spullen die ze bij zich hebben, gaan in een busje en niet op de rug, mazzelaars😉.

Vandaag neem ik de tijd om wat zaken op orde te krijgen. Vooral de planning Nyon, veerboot en daarna. In Nyon is geen camping en ik wil niet mijn weekbudget er doorheen draaien aan een hotel. Dus moet ik zo snel mogelijk weer op Franse bodem zien te geraken. Eerst maar weer eens de was doen. Met regenkleding aan beginnen je kleren al snel anders te ruiken dan dat je zou willen. Wassen is voor mij ouderwets handwerk zonder wasbord. Ik begrijp nu waarom iemand de wasmachine heeft uitgevonden, het zal vast een man geweest zijn die een keer zelf zijn kleding moest wassen😂.

De trail is uitgezet over de GR5, langs mijn huidig onderkomen, en gaat ook over het deel van de GR5 waar ik gisteren heb gelopen. Lijkt mij erg heftig omdat hardlopend te doen. Waar de fietsers vanochtend omhoog gingen, komen later in de ochtend de eerste lopers naar beneden en dat gaat tot in de middag door. Het geheel bestaat uit wandelaars en hardlopers, amateurs en profs, mannen-vrouwen 50/50. Sommige lopen redelijk vief en anderen hebben het beduidend lastiger. Afstanden die gelopen kunnen worden zijn: 15, 26, 39 en 62 km. Ik moet meteen aan Gillis denken, die ook van dit soort trails loopt. Ondertussen is Jean-Claude bezig met de voorbereidingen voor het avondeten. Het ruikt in ieder geval heerlijk......

Mooi verhaal weer om te lezen, en prettig ook dat je onderweg je sociale contacten nog weet te onderhouden. Je maakt zo elke dag weer wat leuks mee. Succes met je tocht verder vanuit een zonnig La Palma. We wandelen hier ook wel maar beduidend mindere km als die jij maakt, petje af.

Eric Ch. 2016-06-05 15:10:13

Prachtig Jan, al die ervaringen en ontmoetingen! Leuk om te lezen. Het tempo waarin je verhalen "aanlevert" overvallen me soms. Denk ik:" Al weer...." Maar ik begrijp dat als je je dagboek echt bij wilt houden, je het allemaal ook zo snel mogelijk wilt/moet opschrijven. Heb je een vast moment op elke dag waarop je je verhaal schrijft? Hoe hou je de detailgegevens bij van de hele dag die je in je verhaal wilt verwerken? Mijn complimenten voor je soepele schrijfstijl. Het leest heel plezierig! Groeten uit Oosterhout ( met prachtig zonnig weer (even een pesterijtje)!