Het fietspad.

Frankrijk, Planay

Het hotel van afgelopen nacht was het goedkoopste wat ik kon vinden in Albertville en deed mij denken aan de voorzieningen op de kazernes. Ik moet er wel aan toevoegen dat alles tiptop in orde was, schoon, goede bedden en een prima ontbijt. Voor het ontbijt heb ik eerst nog wat reacties op het blog gelezen. Altijd leuk en een steuntje in de rug, Thanks!

De schoenen waren vanochtend nog steeds nat ( WP, ik had geen 'Figaro' bij de hand 😉) dus als het even kan onderweg stoppen om de voetjes en de sokken te drogen. De opklaringen van gisteravond waren niet de opmaat voor beter weer en vanochtend is het opnieuw bewolkt en het regent nog een beetje. Toch besluit ik om de regenbroek niet aan te trekken. Mocht de intensiteit toenemen dan kan ik dat alsnog doen.

Het grootste deel van de route gaat door het dal van de rivier l'Isere. Ik begin op 300 meter en het hotel war ik heen ga ligt op 1030 meter. Behalve de rivier, lopen er ook een snelweg en spoorweg door het dal. Ik hou de rechteroever aan, lekker rustig en de eerste 5 km loop ik over een breed pad onder de bomen die nog wat nadruppen. Het geruis van de rivier, de eentonige dreun van de snelweg, af en toe aangevuld met het geluid van een passerende trein, worden aan mijn kant van de rivier gelukkig veelal overstemd door de vogels. Een muisje heeft mij niet in de gaten en loopt/rent voor mij uit, een aantal hardlopers passeren me, maar voor de rest is het erg rustig op dit traject. Na de aantrekkelijke moestuinsters van eergisteren passeer ik vandaag een wat norsere knaap, opgesierd met pijp en al.

En dan breekt de lucht toch open en alles ziet er meteen wat vriendelijker uit. Een korte break en wat eten en drinken in het zonnetje...met nog 8 km te gaan tot aan het punt waarop ik moet gaan klimmen over een van de 'Tour de France' bekende etappes en ik eerst nog even kan lunchen. De 8 km zijn snel 'versleten'. Om één uur vind ik een mooi stekkie in een bushokje. Hemelsbreed naar de Auberge is het 3km, maar ik moet dan nog wel 630 m stijgen. Uiteindelijk is het dan toch nog 8 km over de weg en ben ik na 28 km om 15.15 uur op mijn overnachtingsadres. Daarna is het eerst de gebruikelijke routine (was doen) en daarna rondje dorp, zeg maar een rondje rond de kerk, en een internet check.

In de avond een lekkere en eenvoudige maaltijd met een stuk quiche en salade en rijst met gevulde paprika.

Tja, dat weer.... het zal je vak zijn.... :-( Natuurlijk niet het mijne - en wellicht heb je jezelf al goed ingelezen, maar na morgen lijkt het iig wat droger te worden - ik hoop het van harte voor je! Schrale troost: wat aan neerslag gevallen is komt niet direct weer naar beneden en de kans dat het uiteindelijk droger wordt, stijgt met de dag! Hou je haaks. BTW, wij zijn gisteren ff naar de Thai Mahal geweest - was achteraf dichter bij dan ik dacht! :-)

Wout 2016-06-15 23:20:29

's-Morgens eerst de krant en dan jouw verslag lezen......begint een gewoonte te worden. Ga zo door Jan!

Fred Nederhand 2016-06-16 10:31:15

gaat goed jan. Nu nog mooi en droog weer. van de bergen krijg je zeker wel het op en neer. lijkt ons een prachtige tocht. hou je haaks.