Voorbereiding

Nederland, Velserbroek

De afgelopen maanden heb ik met regelmaat het gebied tussen Steenbergen en Kalmthout doorkruist. Eerst nog rustig aan met een lichte 'daypack' en afstanden variërend tussen 10 -15 km, maar snel opgebouwd naar 25-30km en de laatste maand met volledige bepakking. Dat was voor de voetjes erg wennen.....

Met het vooruitzicht van schitterend weer en 'het moet er toch een keer van komen', besloten om via Utrecht naar Velserbroek af te reizen, om gedurende het weekend via het 'Kustpad' naar Den Haag te wandelen. Alles in de rugzak wat straks ook richting Rome meegenomen wordt en de route geüpload in de GPS. Een soort test en ook om te kijken of er toch nog niet wat spullen thuis kunnen blijven. Inmiddels had ik er al vanaf gezien om kookspullen mee te nemen, toch te zwaar en die eerste bak koffie zullen we onderweg vast wel ergens kunnen scoren.

Als warming-up eerst naar het station van Bergen op Zoom. Vanwege de tijd heeft Aafke me afgezet bij Lepelstraat, en hoef ik de eerste 6 km niet door de drassige weilanden van 'Het Laag'. Bij Bergen op Zoom kom ik nog een horde uitgelaten bejaarden tegen die met begeleiding het bos zijn ingestuurd, het was zo heerlijk rustig.

Begin van de avond bij Wout en Nynke , broer en schoonzus, aangekomen, gegeten, gedronken en veel gepraat. Natuurlijk ook over de voorgenomen voettocht naar Rome.