Op weg naar het station.

Italië, Roma

Na de gezellige avond hebben we vanochtend weer gezamenlijk ontbeten en voordat het pelgrimshuis leegstroomt moest er eerst nog een groepsfoto worden gemaakt. Dat geeft toch ook wel aan dat er in zo'n korte tijd een band kan ontstaan tussen mensen met eenzelfde ervaring. Dan maakt het niet uit wat de achtergrond is of wat iemand heeft gepresteerd.

Daarna inpakken en eerst nog naar de bar voor de laatste upload als afsluiting van mijn reisverslag, voordat ik naar het station ga. Daar heb ik afgesproken met Aafke. Schijnbaar is de reis voorspoediger gegaan dan ik had verwacht. Als ik om 09.21 de telefoon aanzet ontvang ik een sms'je dat ze er om 09.23 zal zijn, slik. Ik moet nog 3 km lopen.....dus dat wordt nog even flink doorstappen. Gelukkig volgen er nog een paar sms'jes en verschuift de aankomsttijd naar 09.55. Dat haal ik nog wel, maar bij het station zijn natuurlijk meerdere uitgangen. Op het moment dat ik met de telefoon in mijn handen sta, staat Aafke achter me met een 'big smile' 😄😘, een Nederlandse vlag ter verwelkoming en ik vervolgens met een traan in mijn oog. Toch emotioneel na elkaar bijna 5 maanden niet te hebben gezien.....en geen tijd voor foto's.

Pas na het middaguur kunnen we terecht in ons B&B op ongeveer 10 minuten lopen vanaf het station. We settelen ons dan maar eerst op een terrasje en zitten lekker in de schaduw bij te kletsen. De tijd gaat snel voorbij en al gauw zijn we dan op onze kamer. Spullen uitpakken, even opfrissen....daarna de stad in en eerst wat eten. We zitten dicht bij het Colosseum en diverse andere oudheidkundige opgravingen, dus een korte route is snel gepland. Als we in de avond ergens hebben gegeten en teruggaan naar de B&b, regent het voor het eerst sinds ik de Tiber bij Sansepolcro ben overgestoken.

Heel veel plezier samen!

Marianne 2016-09-03 09:36:44

Veel plezier samen, maar dat heb ik al gezegd... Missen je verhaaltjes nu al.... Aaf is bevoorrecht, hoef je niet eens meer voor te lezen😊 Is er nu immers zelf bij. Benieuwd hoe jullie het hebben en wat je nog gaat doen!