Stappend naar Rome 2016

19 apr 2016 - 30 aug 2016

De dag voordat.....

Morgen is het dan zover. Na de voorbereiding van de afgelopen maanden zie ik er ook wel naar uit om op pad te gaan. Het vertrek zal in tegenstelling tot de eerdere planning in twee fasen gaan. Eerst ga ik in twee dagen naar Kalmthout/De Heide en neem dan de trein terug naar huis. Aafke is bij Wijnand in Japan en ik zal dus nog even de levende have van Wijnand moeten verzorgen. Een week later ga ik dan op 27 april met het openbaar vervoer naar Kalmthout/De Heide om de komende weken via Leuven, de Belgische Ardennen naar Sedan (Noord Frankrijk) te trekken en vervolgens via gemarkeerde Europese wandelroutes, zoals de GR14, via Bar-le-Duc, de GR714 en de GR7, bij Ballon d'Alsace in de Jura aan te sluiten op de GR5. De GR5 blijf ik tot Auron volgen, dit dorp ligt ongeveer 80km noord van Nice. Van hieruit zal ik via Isola2000 de Frans-Italiaanse grens oversteken. Op dit punt aangekomen ben ik ongeveer halverwege mijn wandeling ........

Vrijwel oostelijk vervolg ik de maanden daarna mijn pad door Piemonte richting de Ligurische Alpen om daar via de Alta Via dei Monti Liguri (de Ligurische hoogteweg) en de GEA ( Grande Escursione Appenninica) richting Florence te gaan. Vanaf Florence, over de Apennijnen en via Assisi, is het dan nog een kleine 600 kilometer naar Rome!

Vandaag heb ik mijn boeltje bij elkaar gezocht en de laatste zaken doorgelopen. Ik ben er nu helemaal klaar voor! Het is maar een kort stukje met één overnachting op een mini-camping in Huijbergen en dan overmorgen alweer terug op het honk.

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van JohnTube volgen

Ontvang een email zodra JohnTube een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis