Weekendje weg naar Zeeland

België, Izegem

Het is alweer een tijd geleden dat we er nog eens op uit trokken. Na een toch wel sombere en kletsnatte winter en aansluitend een even somber, nat en koud begin van de lente, jeukt het echt om nog eens andere contreien te gaan ontdekken.

Ik wil het echter niet te ver zoeken, en mijn oog valt op Zeeland, net over de grens met Nederland. Dat is zo een kleine 2 uur rijden, dus ideaal om in de middag te vertrekken en nog op tijd te zijn voor het avondeten.

Ik boek bij B&B Zomerlust in Schuddebeurs, nabij Noordgouwe. De namen zeggen me eigenlijk niets, dus daar gaan we verandering in brengen.

Zeeland bestaat uit verschillende eilanden. Wij rijden eerst door Zeeuws-Vlaanderen waar we in Terneuzen over de Westerschelde rijden. Vervolgens een stuk over Zuid- en Noord-Beveland. Daar rijden we via de Zeelandbrug de Oosterschelde over naar het eiland Schouwen-Duiveland. We rijden voorbij Zierikzee naar Schuddebeurs waar de B&B is.

We zijn meteen gecharmeerd door de omgeving. De ontvangst met de gastvrouw verloopt heel vlot. We logeren eigenlijk in een schuur waar een gezellig onderkomen voor gasten in gemaakt werd. De inrichting is erg smaakvol en netjes.

Eerst alles uitladen en ons even oriënteren met een kop koffie of thee erbij, waarna we terug de auto instappen en naar de brasserie rijden in Zierikzee, waar we voor het avondeten gereserveerd hadden. Dat is amper 3km verderop. We vinden een grote gratis parking op 3 minuten stappen van het restaurant.

Er staat een strakke en koude wind, dus we zijn blij als we binnen zitten. In brasserie "De Koaie" genieten we van een lekkere maaltijd. Daarna rijden we terug naar Schuddebeurs.

Eerst maar even uitrusten. Morgen gaan we op ontdekking.