Liss - Stalder Hütte - Leiner Alm - Kaitanger - Liss

Oostenrijk, Jerzens Hochzeiger

Voor het ontbijt maak ik er een gewoonte van om even naar buiten te gaan om een foto van het uitzicht hier te nemen. Vanochtend is het iets minder koud dan gisteren, maar toch nog te fris voor de tijd van het jaar. Dat zeggen ze hier toch zo. Niettemin vind ik het prachtig om die paarse gloed en de eerste zon op die bergtoppen te zien schijnen. Volgens de weerberichten wordt het vandaag een zonnige dag ...

Maar net als in België hebben ze het ook hier niet altijd bij het rechte eind. ;-)

We besluiten om in de omgeving van het hotel te blijven, dus in het Hochzeiger gebied.
We gaan een tour doen via de Stalder Hütte en Leiner Alm om zo via Kaitanger terug te keren naar het hotel. In totaal zo'n 500m klimmen, maar ook evenveel terug dalen.

Ik ben niet echt een fan van klimmen, maar begin rond 10.30u toch vol goede moed aan de tocht. Het wordt eigenlijk voornamelijk een boswandeling, dus minder vergezichten dan gisteren, maar des te meer herfstgeuren rondom ons.

We bereiken ons eerste doel rond de middag en doen meteen een terrasje. Een beetje uitrusten kan geen kwaad. Het wordt echter frisser en we zien het meer en meer bewolkt worden.

We trekken verder naar de Leiner Alm wat toch nog een flink stuk wandelen verder ligt. Daar zitten we binnen in de hut wegens te koud buiten. We hebben er honger van gekregen, dus een gebakje met een koffie en thee doet deugd.

We vertrekken terug naar het hotel. Eerst weer nog een stukje klimmen om dan via steile bosweggetjes (hier noemen ze dat een Steig) helemaal af te dalen. We waren rond 16.30u terug.

Dat waren voldoende inspanningen voor vandaag. Terwijl Vincent de sauna induikt, bekijk ik hier nog even de foto's en tik ik dit verslagje.

Het wordt morgen stralend weer zeggen ze ... :-)

Maar we klagen absoluut niet hoor. Ook vandaag was het prima wandelweer.

Tot morgen !

Ai ai ai ... pijnlijk voor ons ogen :-) :-) maar ... geweldig om zien/lezen hoe jullie vandaag weer een *****dagje hadden ! Goe bezig ! X

Danny en Anja 2016-10-04 19:12:08

Buiten friskes en binnen lekker eten :-) Meer moet dat niet zijn!!! Geniet er nog van!

Dirk Van Geel 2016-10-04 21:24:55

Mooi zonnetje af en toe krijg je ng een mooi vakantiekleurtje erbij 😉