Terug naar huis

Duitsland, Wolfach

Zo, de auto is ingeladen en de rekening is betaald.

Rond 10u vertrekken we via dezelfde route terug naar huis. Ook deze keer weer een vlotte rit en om 17u zijn we alweer thuis.

Niettegenstaande het mindere weer hebben we toch genoten van onze eerste kennismaking met het Zwarte Woud. De regio heeft ons voldoende betoverd om nog eens terug te gaan. Voor wandelaars is het een wandelparadijs, maar daarnaast zijn er ook genoeg bezienswaardigheden.

Wij hebben ons dankzij de autoritten een goed beeld kunnen vormen van de regio, hoe de wegen zijn, hoe druk het er is en wat de afstanden zijn.

We hebben zowat het hele middenstuk van het Zwarte Woud doorkruist. Een volgende keer gaan we misschien op ontdekking in het Hochschwarzwald. We zien wel.

Het grote voordeel van deze vakantie vonden we de vlotheid waarmee we het gebied konden bereiken. Als de bergen even te ver zijn en je wilt toch een beetje dat berggevoel hebben, dan is dit de ideale bestemming.

Ik eindig met een foto van de wolf. Ik zag op de website van het berenpark staan dat ze wolf Berix wegens een kwetsuur op 31/7 hebben moeten doen inslapen. Ik weet niet of de wolf op mijn foto hem is, maar het zou zomaar eens kunnen.

Bedankt om ons te volgen. Er komen nog trips aan de komende weken. ;-)

Niettegenstaande de weergoden tijdens deze reis niet meezaten hebben jullie er blijkbaar toch van genoten. Dank Hilde voor de mooie reportage. We hebben weer heel wat bijgeleerd over een stukje voor ons onbekend Duitsland. Groetjes