Even een koude neus halen in De Gavers van Deerlijk

België, Harelbeke

Het is -5°C als ik om 8u aan de keukentafel mijn koffie drink. Het wordt een heldere, maar koude zondag vandaag. Ik zou het liefste lekker binnen blijven om te cocoonen, maar mijn lijf doet al een paar dagen pijn en dat is het signaal om dringend wat aan beweging te gaan doen. Dus bergen we het idee om onder een fleece in de zetel een boek te lezen voorlopig even op en trekken we vol goede moed ons thermisch ondergoed en wandelkledij aan.

We gaan niet ver, zo'n 20km verderop naar het Provinciaal Domein De Gavers. Het is eigenlijk niet te geloven dat ik hier nog nooit van mijn leven geweest ben ! We hebben vooraf ook geen wandelroute uitgestippeld en laten ons leiden door de blauwe pijltjes. Als je niet kunt verkeerd lopen, dan lopen wij dus verkeerd en belanden we op het MTB parcours, dat trouwens interessanter is dan het aangelegde pad, maar voor de mountainbikers niet zo leuk als er wandelaars opduiken natuurlijk. Dus, na een korte detour zijn we weer "on the right track". Het is een wandeling van ongeveer 8km en bij dit koude weer is dat lang genoeg.

Grote trekpleister in De Gavers is de grote vijver middenin het domein. Af en toe zien we er een glimps van. Wij lopen eerst een stukje rond het domein, om dan het laatste stuk tussen bomen te lopen.

Het is knisperend koud. Ik geniet van de blauwe lucht, gemengd met een vleugje paars en overal waar ik kijk zie ik de natuur omkaderd met een wit randje.
In de zon gaat het nog, maar in de schaduw komen de temperaturen niet boven het vriespunt uit. Wandelen in de winter vergt een stuk meer energie dan in de zomer. Na amper een paar km heb ik al nood aan een notenreep en na 8km heb ik een serieuze honger.

Vlug naar huis dus, voor een warme douche en een deugddoende kom warme soep met stevig desembrood.

Zal ik dan nu nog maar wat gaan cocoonen ? ;-)

de foto's doen ademen,heel mooi dit winterdecor waar je je ergens anders waant

els 2019-01-20 18:12:31

Weer een heel prachtige reeks foto's. De foto met die twee schapen vind ik de max. Ook je verhaal is goed, je had journalist moeten worden. Groetjes

André 2019-01-22 14:44:31

Mooie hulst met nog besjes aan ,de foto van de boomstammen vind ik mooi , maar dat geldt voor de andere foto s ook😄