Mini Paasbreak in Wijk bij Duurstede

Nederland, Wijk bij Duurstede

Omdat we er familie wonen hebben, komen we geregeld eens in de streek van de Utrechtse Heuvelrug en als het even kan, dan blijven we er graag een paar dagen plakken om er even "uit" te zijn. Vorig jaar met Pasen deden we dat in Leersum, maar dit jaar kozen we voor Wijk bij Duurstede.

We hebben geen haast en op Paasmaandag vertrekken we in de late voormiddag pas richting Nederland. Ik heb voor 2 nachten gereserveerd bij B&B Dijklodges, en daar checken we rond 15u in.

De B&B is vrij nieuw en mooi gelegen langs de Rijndijk. De 5 lodges zijn in een oude fruitschuur gebouwd en liggen los van mekaar, dus hoor je je buren niet. Zalig! Michel, onze gastheer toont ons even de weg en laat ons verder met rust. De lodge is van alle comfort voorzien, inclusief verstelbare bedden en een privé balkonnetje waar je zowel in open lucht als achter glas kunt genieten van het zicht op Wijk bij Duurstede.

Ondertussen trekt de lucht helemaal dicht en begint het goed te regenen. Niet erg. We worden bij de familie verwacht en dus zitten we lekker binnen. Nog even te voet naar het restaurant waar we lekker eten en een gezellige avond samen doorbrengen.

Als we terug bij de B&B zijn horen we de wind letterlijk om de lodges fluiten. Wel apart.

Voor morgen wordt fris maar wel zonniger weer voorspeld. :-)

Goed om nog eens van jullie te horen.