Koffers pakken

België, Izegem

Hoi hoi !

Op het moment van schrijven zijn we in volle voorbereiding om morgen voor het krieken van de dag te vertrekken naar onze tweede thuis in Oostenrijk.

Na de drukke citytrip naar Rome eerder dit jaar, hebben we nood aan een relax vakantie. Zo eentje waarin niets moet, waarin je je compleet laat verwennen op hotel, waarin je enkel doet waar je zin in hebt. Een verblijf waar je je geen zorgen hoeft te maken over de kamer, nachtlawaai, en of er al dan niet een goed vegetarisch alternatief is voor mij. We weten nu al dat alles zal kloppen en dat we met een glimlach en handdruk voor de 5e keer verwelkomd worden bij Hotel Andy in Jerzens. Het is een plek waar we nooit genoeg van krijgen, onze tweede thuis.

Het is niet dat we geen andere bergen willen verkennen hoor, maar dat Pitztal werkt als een magneet. Na 5 bezoeken zijn er nog zoveel wandelingen dat we nog niet gedaan hebben, zoveel watervallen dat we nog niet gezien hebben, zoveel berghutten dat we nog niet bereikt hebben. Het Pitztal en het Kaunertal ernaast zijn niet de meest bezochte Tiroler dalen, maar krijgen in de groene michelingids van Oostenrijk wel een welverdiende 3-sterren vermelding, wat wil zeggen dat ze een bezoek meer dan waard zijn. We merken ook wel dat het toerisme er elk jaar wat groeit, maar het blijft binnen de perken omdat beide dalen deel uitmaken van het Naturpark Kaunergrat. En misschien is het ook omdat het nauwe dalen zijn waardoor ze uitdagender zijn om te wandelen, vooral achterin het dal.

Voor het eerst in 5 jaar zien ook de weerkaarten er gunstig uit en krijgen we zowaar zomerweer voorgeschoteld. Of het ook zo zal zijn valt altijd af te wachten, want met bergweer weet je nooit, maar de trend ziet er gunstig uit.

Dat worden dus lange, zonnige wandeldagen ! Jullie merken vanzelf wel of er 's avonds tijd overblijft om met foto's en verslagen bezig te zijn. Maar, als het niet tijdens de vakantie is, dan zal het zeker met enige vertraging vanaf het thuisfront verschijnen.

Tot binnenkort !

Een heel goede reis , verblijf en terugreis gewenst.

Luut 2018-07-22 13:20:02

Een leuke reis gewenst!. Geniet er van.😎

Jacqueline 2018-07-22 14:31:59

Veel plezier en geniet ervan!!

Ann 2018-07-22 17:57:45

Hallo Hilde! Wij wensen jou een heel fijne vakantie toe! Hopelijk hebben wij deze avond terug internet, want ik sta enorm acjter op pindat. Vele groetjes, Dirk