Château de Bourscheid

Luxemburg, Bourscheid

Het is onze laatste dag van ons midweek verblijf. Er worden voor vandaag temperaturen tot 36°C voorspeld. Ik kan niet tegen hitte. Dat is ook de reden waarom wij nooit zuiderse vakanties boeken in de zomer. Ergens ben ik dus blij dat we vandaag naar huis kunnen.

Bij ons verblijf hier was een toegang tot het kasteel van Bourscheid inbegrepen en het leek ons een goed idee om daar ons verblijf in Luxemburg mee af te sluiten.

Om 9.30u staan we aan de poort van het kasteel. We zijn de eerste bezoekers van de dag ! De temperatuur is nu al 25°C en ideaal om hier nog even rond te lopen.

Ook hier covid-veilig. Er wordt gevraagd om het mondmasker te dragen en overal bij de ingangen staat ontsmetting.

Dit kasteel is het grootste kasteel van Luxemburg en is ook weer schitterend gelegen hier op 155m boven de Sûre.

We genieten van de rust en de mooie uitzichten. De hele geschiedenis kun je via je eigen smartphone en oortjes beluisteren. Daar hebben wij geen zin in, dus lopen we gewoon wat rond op het terrein met de uitleg van de folder.

Na anderhalf uur is het goed geweest en rijden we richting België. We stoppen nog even in het Knauf center van Pommerloch. Terwijl we hier toch zijn, kunnen we evengoed profiteren van de goedkopere prijzen op wijn en dranken. Ook tanken is hier uiteraard een stuk goedkoper dan in België.

Daarna rijden we in 1 stuk terug naar huis. Lang leve de airco in de auto ! We komen veilig en wel terug thuis rond 15u.

We hebben genoten van onze paar dagen Luxemburg. Het is een klein, maar mooi land waar je gemakkelijk even naartoe kan voor een paar dagen natuur.
Wij verbleven nu 4 nachten. Dat was meer dan genoeg ter kennismaking. Een volgende keer zou een korter verblijf ook goed zijn als je er even uit wil.

Bourscheid is een ideale uitvalsbasis. Luxemburg is niet groot, dus alles is dichtbij. De wegen zijn ook heel goed en duidelijk aangegeven. Ook de wandelpaden zijn onderhouden en goed aangeduid.

De meeste toeristen zagen wij in de regio van Klein Zwitserland, rond campings en waarschijnlijk ook in de hoofdstad die wij nu niet gedaan hebben.

Ik kan niet vergelijken met andere tijden, dus ik heb geen idee hoe druk het er in de zomer normaal gezien is. Onze gastvrouw zei dat ze 2/3 minder publiek had dan normaal. Een biker liet weten dat de wegen nu gewoon leeg zijn en dat het er anders een stuk drukker is met motto's.

Wij vonden die rust niet erg en we zijn er 99% zeker van dat we covid-vrij gereisd hebben, ook al is Luxemburg code oranje. Veel heeft met gezond verstand te maken in deze crisis. Als je je aan de afstandsregels houdt en indien dat niet mogelijk is een mondkapje draagt en je de handhygiëne respecteert, dan denk ik dat de kans heel klein is dat je besmet raakt. Het kan natuurlijk altijd, maar die kans lopen we evenzeer ergens anders.

Dit was een tussendoor vakantieweek. Ons echte verlof komt in september. We hopen dat we tegen dan niet weer in lockdown zitten. Wordt vervolgd !

Tot de volgende !

Weer supermooie foto's.

André 2020-08-02 18:05:21

Hallo hilde! Mooi omgeving blijkbaar, en goed in beeld gebracht! We duimen mee dat je in september kan vertrekken! Groetjes, Dirk

dirkentonys.reisdagboek 2020-08-02 19:06:02

Mooie foto's !

Ann R 2020-08-03 10:02:57

Mooi zo hagedis , knap om op de foto te krijgen , het uitzicht is ook even ...heel diep adem halen Mooi 👍