We zullen doorgaan ....

Oostenrijk, Jerzens

Er was voor vandaag beter weer voorspeld met toch een aantal uurtjes zon. Hmmm, toen ik vanochtend de gordijnen opendeed, zag ik weer wit besneeuwde toppen en geen open blauwe hemel, maar eerder een dik wolkendek. Ach, wie weet klaart het deze ochtend wel uit ? Niet dus...

We besluiten om naar Hoch-Imst te rijden en daar even de lift naar boven te nemen. Bij aankomst was het echter nog steeds bewolkt en doen we eerst een lokale wandeling van een twee-tal uurtjes. Al was het maar om mijn stramme rugspieren los te maken. De wolken lossen echter niet op en toen we toch de zetellift namen begon het onderweg al te regenen. We besluiten niet tot helemaal boven te gaan en keren met de lift terug. We rijden naar Jerzens terug. Hier is het droger.

Even een hapje eten om dan te besluiten dat we nog even naar buiten willen. We nemen de lift tot helemaal boven naar de Sechszeiger. Brrrr, koude wind daar. We houden moed en dalen helemaal te voet via de mooie Bärensteig terug af tot aan het hotel. In totaal zo'n 800 meter. Tel daar de wandeling van deze ochtend nog bij en we zitten aan voldoende kilometers en stappen voor vandaag. Het is echter wel een mooie afdaling en heel erg rustig en vredig.

Tegen 6.30u zijn we terug in het hotel. Ik ga snel nog even de infraroodcabine in. Je weet nooit dat het goed is voor de rug. Het wandelen lukt trouwens aardig met de lumbago. Het ergste is om stil te vallen, ergens 5 minuten te zitten en terug recht te staan. Vooral 's ochtends is het een verschrikking. Ik geraak met moeite uit bed en het duurt een paar uur voor de pijn begint weg te ebben.

Volgens het weerbericht morgen meer zon dan vandaag. We duimen. De weerkaarten voor volgende week zien er echter schitterend uit. Het lijkt alsof deze week in juli jaarlijks gedoemd is om een kwakkelweek te zijn. Maar goed, het zij zo. We kunnen er niets aan veranderen en uiteindelijk amuseren we ons toch hoor.

We zijn hier in het hotel bijna de Nederlandstalige dienst voor toerisme geworden. Mensen rondom ons hebben al gauw door dat we de streek hier al een beetje kennen en het is wel fijn om tips te geven, die dankbaar in ontvangst genomen worden. Velen komen hier voor het eerst en ze zeggen eigenlijk allemaal : "Er is hier zoveel te zien en het is zo mooi dat we nog eens terug moeten komen". :-) We herkennen het gevoel. :-D

Tot morgen ... met meer weer. ;-)

Met meer weer ... hmmm ... Zonder twijfel Bij leven ende welzijn ... slaaplekker en tot morgen 😉

Fabienne 2017-07-27 23:25:02

Hallo! Ik blijf in elk geval duimen dat het weer mooier wordt en de lumbago verdwijnt! Het is echt grappig om je foto's te zien en dan te ontdekken dat ik daar overal ook al zovele malen geweest ben :-) Wij sliepen vroeger - ik als kind - bij mensen op de "Weinberg" in Imst. Ben je naar de Untermarkteralm gewandeld? Die is helemaal opnieuw opgebouwd nadat die helemaal afgebrand was een paar jaar terug. Wel een beetje jammer van het weer. Geniet nog volop van jullie vakantie! Ik geniet mee via de verhalen en de foto's! Groetjes vanuit België ps hier is het ook kwakkelweer...

Dirk 2017-07-28 11:55:39

Hier ook kwakkelweer,maar toch nog wel zon , in Wales is het ook niet goed Hoorde ik ,dikke druppels maar aan de foto s te zien kun je toch mooie plaatjes schieten . Zo te lezen hebben jullie er een mooie dag van gemaakt 👍

Luut 2017-07-28 20:51:40

Ik moet eerlijk zeggen ; de wolkenluchten-foto's hebben toch ook wat hoor. Er zitten weer prachtige foto's tussen ! Flink wat wandelstappen gezet , alweer een heerlijke dag xxx