Terug thuis

België, Izegem

Hallo iedereen,

Jullie hebben het wel gemerkt, het is een tijdje stil geweest hier, maar dat gaan we nog goedmaken :-)

We zijn gisteren na een lange rit van 12 uur terug thuis gekomen na een fantastische wandelweek in een herfstig maar droog en zonnig Pitztal.

Waar we in de zomervakantie rond 15u meestal al terug in het hotel waren wegens dreigende regenwolken, waren we nu een hele dag buiten. Daardoor had ik 's avonds geen tijd en eigenlijk ook geen zin meer om nog rap, rap foto's te sorteren en een verslag te tikken. Maar ze komen er dus zeker nog aan hoor.

Ik kan alleen maar zeggen dat we heel erg genoten hebben van deze vakantie. De herfst in de bergen is over het algemeen stabieler dan het weer in de zomer. We hebben behalve de eerste dag wat sneeuw (omdat we ook hoog zaten dan) geen druppel regen gehad. Dat betekende dat we een hele dag konden genieten van droog en meestal zonnig weer. De temperatuur lag laag en dat moet je er dan ook bijnemen. Maar daar kun je je op kleden en eens je in beweging bent dan krijg je het vanzelf ook warm. We hadden temperaturen 's ochtends rond het vriespunt en in de namiddag rond de 8° maximum in de zon. (Dat blijken ook de normale temperaturen te zijn voor de herfst, dus als je in deze periode naar de bergen wil komen, dan moet je daarop voorzien zijn. Vorig jaar was het er tot in november nog bijna 20°C wat dan weer abnormaal is.)
Maar er was geen wind, tenzij je ergens bovenop een berg stond. De enige momenten dat we het echt koud hadden waren we aan de Rifflesee (sneeuw), op de Kaunertaler Gletcher (ijzige wind en vriestemperaturen) en op de Wildspitze (hoogste panoramapunt van Tirol en dus sta je stil in de wind). Maar voor de rest was het echt wel prima wandelweer.

Voor de fotografen onder ons is het er in deze tijd van het jaar ook een paradijs. Zorg dat je genoeg geheugenkaartjes mee hebt, want je kunt wel blijven fotograferen. Ik heb de voorbije week 531 foto's genomen. Die ga ik de komende dagen / weken sorteren, bewerken en overzetten naar jpg-formaat zodat ik ze hier ook kan neerzetten. Eventjes geduld dus nog. ;-)

Wat de heen- en terugreis betreft. Wij hadden verwacht dat we het vlotter zouden kunnen afrijden dan in de zomer. Helaas is ons dat niet gelukt. Ook al is deze periode zogezegd "buiten seizoen", merkten we dat we toch nog veel vakantiegangers tegenkwamen op de weg. Vooral Duitsers. Dat was logisch vermits vorige maandag de Nationale Feestdag was in Duitsland. Velen maakten er dus meteen een vakantieweek van.
Maar het is niet alleen dat wat de reis naar Oostenrijk zo lang maakt. Het zijn vooral de vele "Baustellen", (wegenwerken) langs het traject. Werkelijk overal zijn er werken. Je kunt geen 10km doorrijden aan 120. De gemiddelde snelheid ligt rond 75-80km/u. Wij houden ons ook aan rusttijden en de opgelegde snelheidsbeperkingen want de boetes zijn te hoog. En als we zo kijken naar de voorziene eindtijden van de werken, dan zijn we nog een paar jaar zoet. Echte files hadden we gelukkig niet, maar wel druk en traag verkeer dus.
Tja, we zullen er moeten mee leren leven zeker als we nog die richting uitgaan ? ;-)

Gaan we dan nog terug ? Ja, dat denk ik wel. Er is nog teveel in dit dal dat we nog kunnen doen en ontdekken. Veel plekjes waar we nog niet eens gewandeld hebben. En behalve dat hebben we deze week ook weer beseft dat Hotel Andy in Jerzens onze tweede Heimat geworden is. Prijs/kwaliteit is er heel erg goed. Culinair werden we weer prima verwend en vonden we het eten beter dan deze zomer in Lermoos.
Ook de persoonlijke touch van Andy en Dagmar, samen met hun personeel maakt dat je je er geen nummer voelt. Je wordt persoonlijk verwelkomd en als je vertrekt zijn ze er ook om je uit te wuiven. We voelen ons er thuis en relaxed en dat maakt ook deel uit van een geslaagde vakantie.

Ook bij de lokale sportwinkel kennen ze ons na 3 jaar al en krijgen we telkens wel een koffie of schnaps aangeboden en maken ze naast hun erg goede service ook tijd voor een praatje. Fijn is dat.

Tirol is een mooie en betaalbare vakantieregio waar de mensen gewoon ook vriendelijk zijn. Een regio met voor elk wat wils. We komen er dus graag terug.

Hou het blog in de gaten voor verdere updates en foto's !

Morgen gaan we terug aan het werk en vandaag draait de wasmachine op volle toeren.

Tot later !

Hilde

K moet niet vragen of je al weer in de gewone doening bent, een weekje tussendoor ,daar moet je weer een paar maandn op teren 😄 Maar zo te lezen zijn jullie weer op geladen