Tot weerziens Pitztal

Oostenrijk, Mandarfen

Het is de hele nacht blijven sneeuwen en dus worden we op onze laatste dag opnieuw getrakteerd op een winterlandschap.

We zullen de bergen missen. We hadden een hele mooie week met zowat alle weertypes. Uiteindelijk hebben we ons programma mooi kunnen invullen volgens het weer en ons eigen kunnen.

We hebben ons goed gevoeld hier in het hotel. En ook het eten was lekker. Ik zou hier best nog wel eens willen terugkomen.

We checken uit en vangen de terugweg aan. Het is stil in de auto.

We hadden besloten om in 2 dagen te rijden en dat was maar goed ook. Op de Fernpass is het aanschuiven en dat blijft quasi de hele dag zo. Blijkbaar is een stuk van de A8 afgesloten waardoor we vanaf Ulm alle dorps- en stadscentra door moeten tot net voor Stuttgart. Stapvoets rijden dus waardoor we heel veel tijd verliezen.

We komen pas om 19:30u aan op onze overnachtingsplaats in Blieskastel. We logeren in het Annahof, een mooi landgoed, maar koude kamers en goed voor 1 nachtje. We werden de voorbije week teveel verwend, denk ik.

Het avondeten smaakt niettemin en na de lange rit van vandaag kruipen we vroeg onder de wol.

Bij dit verslag voeg ik wat sfeerfoto's van het hotel Vier Jahreszeiten in Mandarfen.

Aan de desserttafel te zien was dat de hotelkeuze van Vincent.