Adiós Andalucía ! Málaga - Brussels - Izegem

Spanje, Riogordo

We vliegen pas in de namiddag terug naar Brussel, dus hebben we voldoende tijd om nog een laatste ontbijt hier te nemen, daarna pakken we de koffers terug in, nemen we afscheid van onze gastheer en -vrouw, verlaten we Riogordo en rijden we richting Málaga.

Het afleveren van de huurauto gaat heel vlot en voor we het weten zitten we op onze vlucht terug naar huis.

Tijd om alles te laten bezinken is er niet echt want bij thuiskomst wacht de was en de plas en op maandag zitten we al terug in de werkweek en de routine van het dagdagelijkse leven. Niets mis mee. Dat hoort er ook bij en dat hebben we nodig.

Pas bij het sorteren en het nabewerken van de foto's beleef ik de hele week weer opnieuw en is er ruimte om een balans op te maken.

Het was voor ons een volledig andere reis dan normaal. Toch wel buiten onze comfortzone. Ik hou van de bergen en zal voor altijd een berggeit blijven, vrees ik. Maar dat wil niet zeggen dat er geen ruimte is om ook andere landen, streken, steden en culturen te ontdekken.

De eerste kennismaking met het Spaanse vasteland is ons wel bevallen. We weten nu een beetje hoe het daar is en hebben daar veel uit geleerd voor een eventuele volgende keer. En die komt er vast wel. Ik vond het een mooie natuur hier en ook Sevilla zelf is ons erg bevallen. Hier hebben we ook nog niet alles gezien, dus een citytrip zit er wel nog een keertje in.

Elke dag in Andalusië was een andere beleving en we hebben dus nog maar een heel klein stukje van dat deel van Spanje gedaan. Ik heb al door dat ook andere streken en steden van Spanje ons zouden kunnen bekoren.
En niet alleen in Spanje. Nu ik het vliegen niet zo erg meer vind, merk ik dat er ook nog andere bestemmingen open staan. Tijd om de horizon wat te verbreden.

Op fotografisch vlak heb ik mij goed kunnen uitleven waardoor ik zelf weinig op foto's sta. Maar blijkbaar heeft Vincent af en toe wel eens stiekem een snapshot van me genomen ;-) Ik, puur natuur, want op vakantie heb ik geen zin in make-up, fancy dresses en accessoires. :-D

De reisverslagen zijn getikt, de foto's opgeladen. En daar zit ik dan met een leeg "moodboard" naast me. Tijd om het weer te vullen en uit te kijken naar een volgende trip. Wanneer en waarheen staat nog niet vast, maar als het enigszins kan dan wil ik dit jaar toch nog graag een keer naar mijn bergen in mijn 2e thuis in Oostenrijk. ;-)

Tot de volgende keer !

Toelichting bij de foto's hiernaast :

Op de 2e foto eet ik de beste tapa van de hele reis, niet toevallig Italiaans geïnspireerd.
De foto van Vincent en ik werd door de barman gemaakt in Sevilla waar ik net een bord pittige champignons op had.
Diezelfde avond wou Vincent nog per se een dessert eten. Toen ik op een pleintje in Sevilla de kaart van een restaurant bekeek vroeg ik aan de vriendelijke dame of we ook enkel dessert konden krijgen. Dat was geen enkel probleem. Voor hem een cheesecake en voor mij een citroensorbet met cava. Heerlijk !
Al bij al hebben we in Sevilla het lekkerst gegeten, dus als we terug gaan dan besteden we wat meer tijd aan het culinaire gebeuren in de streek. Ik ben ervan overtuigd dat er ook lekkere dingen zijn, als je tijd hebt om ernaar op zoek te gaan.

Hey Hilde, Ik kijk al uit naar de volgende trip! Voor ons zit Ijsland er stilaan aan te komen. (vertrek op 01/07 tot 17/07). Tony heeft Ijsland voorgesteld, maar laat me al weten volgend jaar toch naar een zonnige bestemming te willen :-) We zien wel. De wereld is zo groot, en te weinig tijd. Wil nog zoveel zien, maar zou ook zo graag nog tijd vinden om eens terug een zomervakantie in Oostenrijk door te brengen... Groetjes, Dirk