Heiterwanger See

Oostenrijk, Heiterwanger See

Het weer zit niet vast. Dat wil zeggen dat het elke dag afwachten is wat het wordt.

Elke dag start met lage bewolking, maar telkens klaart het een beetje uit en blijft het droog. Dus nemen we eerst een ontbijt op het gemak. Het is tenslotte vakantie, dus we hebben geen haast.

Ondanks de bewolking wagen we het er toch op om in Lermoos de kabellift naar hogere oorden te nemen. De bewolking komt echter tot aan het middelstation, dus de 2e lift hoger nemen heeft geen zin. Het begint zelfs lichtjes te regen. Dus maken we een wandeling terug naar het dorp.

Gelukkig blijft het niet regenen en na de middag maken we een uitstapje naar de Heiterwanger See. Dat is hier op 4km vandaan. Er liggen hier 2 meren bij elkaar : de Plansee (de grootste van de twee) en de Heiterwangersee. Ze zijn met een engte aan mekaar verbonden.

We besluiten rond het meer te wandelen. Mooi is het zeker, maar door het vochtige en warme weer hebben de insecten het ook op ons gemunt. De daasvliegen laten ons helaas niet met rust, waardoor het iets minder aangenaam is. We leren er uit dat we de volgende keer een lange broek aandoen als we in de buurt van water wandelen. We zitten ook niet op grote hoogte waardoor er veel meer insecten zijn.

Ik ben al een paar keer gebeten door insecten en daar ik daar nogal fel op reageer zit ik dus echt met rode plekken. Zalfjes smeren helpt niet echt, dus gaan we het moeten uitzitten.

's Avonds heb ik nog een video gemaakt van hoe snel de wolken hier veranderen. Ik wou het hierbij voegen, maar ik kan het niet opladen naar you tube vanaf deze pc. Het zal dus voor later zijn.

Geniet van de foto's !

Tot de volgende sessie !

mooie foto's !

ann 2016-07-26 20:19:57

Heel mooie fotos ,heldere kleuren , nog geen zere spieren of blaren ?? 👍

Luut 2016-07-27 08:38:21

Hilde je hebt een leuke manier van schrijven en hele mooie foto's. Ik zou zo'n vakantie ook wel willen, maar zoals de fietsers zeggen - ik heb de benen niet-

Eduard 2016-07-27 14:26:49

@Luut : ja hoor, we voelen het in de benen, maar geen blaren tot nu toe. Helaas wel heel veel insectenbeten. :-( @Eduard : Bedankt ! Ik merk dat het je toch gelukt is om in te loggen. Super ! Er komen nog verslagen aan hoor. Ondertussen alweer heel wat moois beleefd en gezien ! :-) @Ann : Dankjewel ! Er komen er nog aan hoor. :-)

hilde.op.pad 2016-07-27 15:07:00

heel mooie streek daar,zou er zelf graag eens wandelen,dit in combinatie met wat culinaire verwennerij !!

els 2016-07-27 21:22:35

@Els : ik ben er zeker van dat je hier je gading zou vinden. Uren wandelplezier !