Herfstig wandelen in eigen stad

België, Izegem

Er wordt vandaag niet veel goeds voorspeld op weervlak. We zitten middenin de herfst en dat laat zich voelen. Regen, wind, jachtige wolken en af en toe een streepje zon.

En toch wil ik naar buiten. Ik wil die wolken en die felle herfstkleuren fotograferen en ik weet dat ik niet zoveel tijd heb. Vincent voelt er niets voor en houdt zich ondertussen bezig met kokkerellen.

Ik trek mijn wandeloutfit aan en ga op stap. Het is maar een korte rit met de auto naar Domein Rhodesgoed. Ik kom er aan op het middaguur en begin aan mijn wandeling. Het waait hard, waardoor de bewolking heel snel wisselt. Ik wandel bijna 2 uur en kom niemand tegen. Zalig is dat.

En wat een mooie kleuren ! Ze zijn fel, het blauw van de hemel, het oranje-geel van de bladeren en het groen van het gras. Het regent ook letterlijk bladeren ! Binnen hier en een paar weken zijn de bomen kaal.

Als ik terug aan de auto kom, beslis ik om nog snel even naar Domein Wallemote te rijden. Het is niet ver. Ook hier weer een oase van rust op deze zondagmiddag. De hemel is aan het toetrekken, en ik heb ook honger. Tijd om naar huis te gaan voor een stukje taart met een kopje thee.

En zo zijn we weer klaar voor een nieuwe werkweek.

Petje af voor je enthousiasme ,ik doe het jou niet na Zeker niet met dat wisselvallig weer . De fotos zijn weer mooi om te zien ,zeker foto acht, boomstammen met schaduw .

Luut 2017-11-12 19:14:09

Hey Hilde! Groot gelijk om nog eens buiten te komen. Ik wil het ook, maar krijg niemand mee... Vandaag heeft het hier zo goed als de hele dag gemiezerd, dus geen weer om buiten te komen... hopelijk wordt het woensdag wat, dan ben ik thuis (dag van de dynastie). Groetjes, Dirk