De Seebensee

Oostenrijk, Ehrwald

Het zou wisselvallig worden met regen en onweer vanaf 14u.

Toen we bij het opstaan naar buiten keken zagen we inderdaad de wolken erg laag hangen, maar voor de 2e dag op rij kwam de zon er heel snel door en konden we eerst weer van een lekker ontbijt genieten.

En dan ... wagen we het erop of niet om naar Ehrwald te rijden en de kabellift naar de Ehrwalder Alm te nemen om vandaar uit naar de Seebensee te wandelen ? Ach ja, waarom ook niet. In het slechtste geval trekken we onze regenjas aan en keren we terug.

De Seebensee stond trouwens al een tijdje op mijn wenslijstje toen ik de vakantie boekte. En de wandeling werd ook als "Leicht" bestempeld met een blauw bolletje. Dat betekent niet lastig en een wandeling die iedereen kan maken, zelfs met de kinderwagen mee.

Het was zondag en mooi weer, dus geen wonder dat het heel erg druk was zo rond 11u. Dat is het uur waarop iedereen in actie komt.

We liepen dus eerst een tijdje mee met de mensen, maar beslisten al vrij gauw om een kleine ommetoer te maken en eerst halt te houden aan de Igelsee. Een klein meertje, maar daarom niet minder mooi. De zon hield stand, maar we zagen de stapelwolken al komen. We nemen een alternatieve weg verder door naar de Seebensee.

Het is warm en gezien onze geringe conditie vond ik deze "lichte" wandeling eigenlijk meer dan zwaar genoeg. Maar we lopen door. Ik zie zelfs heel even een steenbok, maar het dier is ribedebie voor ik de tijd heb om mijn fototoestel te nemen. En dan plots, uit het niets, sta je daar op een stukje paradijs op aarde : de Seebensee. Groen van kleur, maar o zo idylisch gelegen tussen de bergen. We zijn de enigen niet daar en het is een hele onderneming om een panoramafoto te nemen van het geheel zonder al te veel toeristen op de foto. Maar het lukt. Ondertussen tuurt Vincent door de verrekijker. Hij laat mij doen. Hij weet dat hij geduld moet hebben als ik mijn fototoestel op het statief zet :-) En we hebben ook geen haast, hoewel ... de wolken blijven groeien, dus blijven we ook niet al te lang plakken daar op dat mooie plekje.

We nemen een andere weg terug naar de kabellift. We dachten eerst deze weg bij de start te nemen, maar wat was ik blij dat we dat toen niet gedaan hebben. Het gaat nl. steil naar boven/beneden. Ik ben niet zo goed in klimmen, maar dalen gaat nog wel, hoewel je dat ook wel in de benen voelt hoor. Maar het pakt minder op de adem. Enfin, we hebben geen conditie :-D

We waren op tijd terug om nog wat te relaxen in de wellness. En na het avondmaal zagen we de regenbui op het terras van de bar naderen. Jawel hoor, met enige uren vertraging was het toch prijs.

We waren tevreden van onze dag. Niettegenstaande de slechte weerberichten hadden we toch een schitterende, zonnige dag in de bergen.

Doordat ik mijn foto's in het RAW-formaat opneem, kan ik ze niet meteen uploaden op internet. Ik moet ze eerst bewerken naar Jpeg en op de laptop gaat dat iets minder snel dan op de pc thuis. En een verslag zonder beeldmateriaal is nu eenmaal niet leuk. Vandaar dat de verslagjes met enige vertraging komen. ;-)

Tot de volgende !

Blij dat het weer jullie toch niet in de steek laat. we duimen voor meer van dat ! Het ziet er inderdaad mooi uit en wat een uitzicht vanaf de ontbijttafel ... Geniet maar ten volle. groetjes

ann 2016-07-25 19:04:49

Grüsse , Oh wat is 't daar mooi! Prachtig verslag ! Echt waar hé,we hadden mekaar daar gisteren bijna kunnen tegengekomen. Lang getwijfeld door de prognoses om tot naar Ehrwalder Alm te komen, het is het prachtige Mittenwald geworden... Kijk, reden te meer om nog eens vakantie te houden daar 😊 Groetjes vanaf een ander stukje Oostenrijk nu...Rauris. Tschüss 🙋

Anja 2016-07-25 19:53:23

Supermooie foto's. Je bent een professional.