We verkennen Lermoos

Oostenrijk, Lermoos

We vielen gisteren na het eten als een blok in slaap. Een paar keer wakker geworden tijdens de nacht om uiteindelijk om 7u gewekt te worden door de kerkklokken van Lermoos :-)

Een nieuwe dag, onze eerste echte vakantiedag. De rit van gisteren zit nog een beetje in de kleren, dus doen we het rustig aan vandaag.

Maar voor we het daarover hebben, eerst eens het hotel waar we verblijven voorstellen. We hadden voor Hotel Post in Lermoos gekozen vanwege de schitterende kamers met balkon en zicht op de Zugspitze en de Sonnenspitze. En ook omdat het hotel een 9.6 score haalde bij Tripadvisor en Zoover.

Toen we incheckten kregen we te horen dat we in het Postschlössel een kamer hadden. Dat is het bijna middeleeuwse huis waar het hotel oorspronkelijk begonnen is. Het ligt op 50m van het hoofdhotel. Toen we de kamer zagen was dat helemaal anders dan wat ik voor ogen had. Een beetje aan de donkere kant, geen balkon en voor alles moest je dus naar het hoofdhotel lopen.
Dat was een beetje een domper op de feestvreugde, dus ging ik voorzichtig even vragen of er misschien toch een kamer in het hoofdgebouw beschikbaar was. Helaas kon men ons niet meteen helpen wegens volboekt, maar er zou na het weekend gekeken worden of we konden verhuizen.

Toen we echter 's avonds op het terras van het hotel een drankje namen realiseerden we ons dat het geroezemoes van het terras ook tot in de kamers te horen moest zijn. Waar wij zaten was het muisstil en rustig. En zo slecht was die kamer bij nader inzicht ook weer niet. Authentiek was hij zeker. Voor onze deur staan zelfs 2 mannen in harnas de wacht te houden. (Die moet ik nog even op de foto zetten). We beslisten om te blijven waar we waren en tot nu toe bevalt het wel.

Maar goed, toen we vanochtend uit het raam keken zagen we grijze wolken. Geen bergen te zien. Ze hadden ook slecht weer voorspeld. Tegen dat we echter in het hoofdgebouw waren voor het ontbijt zag het er al helemaal anders uit. Het was niet koud en af en toe kwam de zon even piepen. We konden zelfs buiten ontbijten. En wat voor een ontbijt ! Teveel om op te noemen. Je kunt hier eigenlijk een hele dag door eten als je dat wilt.

Even schetsen :
  • ontbijtbuffet van 7:30u tot 10:30u
  • lunchbuffet van 13:00u tot 17:00u met salades, cake, taarten, fruit, erwtensoep met worst, spare ribs met lookbroodjes en ook nog een Strudelbuffet. In de wellness ondertussen ook nog lekkers en gezonde snacks.
  • dinner van 18:30u tot 20:30u

Dat er de hele dag iets voorzien is qua eten is wel handig als je eerst gaat wandelen en daarna een beetje hongerig terugkeert.

Wij zijn na het ontbijt Lermoos gaan verkennen. Rustig gaan wandelen, in totaal zo'n 4km. Ondertussen zagen we de wolken groeien. Tegen 14u waren we terug in het hotel. Eerst een hapje eten en daarna lekker relaxen in de wellness. Een heel erg mooie wellness trouwens.

Je hebt er keuze uit :
  • teppidarium (een soort opwarmruimte. Je zit eigenlijk gewoon op verwarmde stenen). Ideaal om je lichaam voor te bereiden op het saunagebeuren.
  • Dampbad (stoombad)
  • Aromatherapie dampbad (stoombad met etherische oliën)
  • Bio Sauna (sauna tussen 50 à 60°)
  • Finse Sauna (de warmere variant van 80 à 90°)
  • Kneippen (voetbaden met afwisselend koud en warm water)
  • Dompelbad (koud water)
  • ijsgrot (met ijskristallen om af te koelen)
  • de emmer (met koud water)
  • douches (regendouche, massagedouche)
  • relaxruimtes met gewone ligzetels en met waterbedden. Met zicht op de bergen.
  • binnen- en buitenzwembad (verwarmd) met zicht op de bergen en whirlpool zowel binnen als buiten

Met andere woorden : is het eens slecht weer of wil je echt relaxen, dan kan het. Er is ook een schoonheidssalon bij en daarnaast ook nog een solarium, fitnessruimte en yogaruimte.

Na de rit van gisteren wilden wij uitrusten, dus toen het even begon te druppelen om 14u beslisten we om de rest van de namiddag in het hotel te ontspannen. Het deed echt deugd.

Wat we morgen gaan doen, valt nog af te wachten. Eerst eens zien wat voor weer het wordt.

Tot later !

Zo te zien en te horen blijven jullie niet lang genoeg om alles uit te testen 😄😄😄😄er moet ook nog gewandeld worden 😃 Nu nog een beetje boffen met het weer, plezierige dag vandaag

Luut 2016-07-24 08:38:58

Toch alvast een goed begin niettegenstaande het ietsje mindere weer. Ideaal om het heel rustig aan te doen. Men zegt dat je minstens 3 dagen nodig hebt om af te kicken van je dagelijks werk, profiteer ervan.

André 2016-07-24 11:07:04

Ik wou al meteen naar het verslag van zondag maar blijkbaar moet het weer beter zijn meegevallen en kom je pas later aan de verslaggeving toe. Dat hoop ik alvast voor jullie. Want met al die buffetten , we gaan de Vince kunnen rollen😇

Stephan 2016-07-24 20:42:33

mooi natuur , ook een handje geholpen door de mensen van het hotel, de mooie kleurige bakken vallen zo wie zo op .hopelijk valt voor julie de spierpijn mee ,morgen weer aan de bak 😉😃