Bibberen op de Zechszeiger en stunten op de Benni Raich Brücke

Oostenrijk, Gemeinde Jerzens

We voelen het meteen als we buiten komen. De lucht is frisser dan de voorbije dagen. Er wordt ook sneeuw verwacht de komende nacht. Zou het? We zien wel.

We rijden het dal uit tot in Jerzens. Daar nemen we de weg omhoog naar de kabelbaan van het Hochzeigergebied. Op het tussenstation stappen we meteen over op de zetellift tot helemaal boven. We duffelen ons helemaal in en nog zitten we te bibberen op de stoeltjes. Hier staat altijd een opwaartse koude wind en vandaag lijkt hij nog frisser dan anders. Zus en ik doen een poging om een selfie te nemen waarbij we meteen de slappe lach krijgen omdat we er zo abominabel opstaan :-D

We springen verkleumd van de lift. Eerst maar eens het panorama in ons opnemen. Vincent heeft zin in een fikse wandeling, dus laten we hem alleen de terugweg te voet aanvatten.

Mijn zus heeft nog steeds last van de knie en dus wandelen wij op het gemak tot aan het kruis van de Zechszeiger en terug. Daarna nemen we de zetellift terug naar beneden en vervolgens met de kabellift terug naar het startpunt. Slechts 5 minuten later komt Vincent ook al aangewandeld.

Nog even gedag gaan zeggen in de sportwinkel en dan de auto terug in. We rijden nog even rond in de omgeving en stoppen nog even bij de lokale boer om kaas en confituur te kopen.

Laatste stop is Arzl waar we parkeren vlakbij de Benni Reichbrücke. Daar is dit weekend iets te doen. Drie dagen lang is er een skyline show en workshop. Koorddansen met ander woorden. Gekkenwerk is het. Angstaanjagend als je die mensen hun toeren ziet uitsteken.

We blijven even staan kijken.

Tijd om terug naar het hotel te rijden. Langs de weg houden we nog halt bij de houtzagerij om nog wat Zirbenöl (dennenolie) te kopen. We mogen meteen ook een kijkje nemen in het atelier. Weer wat bijgeleerd.

Wat we morgen gaan doen is een groot vraagteken. Eerst maar even afwachten hoe het weer zal evolueren.

Dat ziet er daar redelijk koud uit. Die dame op de koord zal gebibberd hebben of was het van de schrik.