De lange weg naar huis

Oostenrijk, Gargellen

Je zult het niet geloven, maar we hebben eindelijk goed geslapen !

Na het laatste ontbijt checken we uit en vetrekken we naar huis. Eerst doen we in Schruns nog een aantal inkopen en tanken we de wagen vol. Om 10u zitten we op de autostrade.

Het gaat vlot tot in Memmingen. Dan is het tot in Karlsruhe echt doffe ellende. We rijden van de ene file naar de andere. Het is echt niet leuk meer in Duitsland ! Voor de terugweg hebben we geen overnachtingsplaats voorzien en bij nader inzien hadden we dat toch beter gedaan. We rijden aan een gemiddelde van 64km/u !

Eens voorbij Karlsruhe rijden we de autostrade af en stoppen we in Blieskastel in Saarland. Daar vinden we al snel een terrasje waar we iets eten. Het doet deugd even uit de auto te zijn.

Hierna rijdt het vlot richting Luxemburg en België en komen we na 14 uren onderweg eindelijk rond 23.30u thuis.

Poes is blij ons te zien en wij zijn blij in ons bed te rollen.

Na 5 jaar Pitztal voelt de Montafon nog niet als een tweede thuis aan, maar dat wil niets zeggen. Dat thuisgevoel hadden we ook niet meteen het 1e jaar in Jerzens.
Doordat we dit jaar ook weer typisch bergweer hadden hebben we ook geen grote wandelingen kunnen doen. We hebben nog maar een klein deel van het volledige dal gezien, dus er ligt nog heel wat te ontdekken in de Montafon.

We komen waarschijnlijk nog wel terug, maar nu eerst nog nagenieten van de foto's en dan eerst weer wat werken voor we aan een volgende vakantie denken.

Aan iedereen bedankt om ons te volgen ! Commentaren doen altijd deugd, zo heb ik niet het gevoel dat ik in het luchtledige zit te schrijven.

En zo kwam ook deze reis weer ten einde... Nu weer verlangend uitkijken naar het volgend bergavontuur :-)

Ann 2019-08-09 11:07:56

Hilde, bedankt om ons mee te laten genieten. En gelijk hebben jullie om het weer geen spelbreker te laten zijn. De bergen hebben altijd iets mysterieus, ook in de wolken.

daniel 2019-08-09 14:00:43

Etje bah ! De terugreis .... Lieve vrienden, het was zo, zo, zo fijn om jullie te volgen , 'live' :-) & in woord en beeld. Prachtige beelden met een sausje van boeiende tekst ... wij zijn fan. Was het een ontdekking voor jullie, awel voor ons ook ... nu hebben we er ook een idee van in welke schone omgeving jullie mochten vakantie vieren. Bedankt voor de prachtige verslagen ! wij xxx