Korte wandeling van Enger naar de Bichler waterval

Oostenrijk, Gemeinde St. Leonhard im Pitztal

Het is donderdag en er was voorspeld dat het vandaag de slechtste dag van de week zou worden met mogelijk regen. Dat is geen uitzondering in de bergen, dus zijn wij daar ook altijd op voorzien.

Als we opstaan zien we inderdaad wat lage bewolking, maar we hebben ook al erger gezien. We hadden voor vandaag zowieso al een rustige dag ingepland en dat starten we met een lekker ontbijt.

We beslissen om even verderop naar Enger te rijden en van daaruit een korte luswandeling te maken via de Bichler waterval. In het Pitztal stikt het van de watervallen. Je hoort hier eigenlijk altijd wel water ruisen, hetzij van de rivier de Pitze (vandaar de naam Pitztal), hetzij van de talrijke watervallen.

Tijdens de rit naar Enger moeten we inderdaad eventjes de ruitenwissers aanzetten, maar het is eerder een beetje motregen dan echt slagwater gieten. Tegen dat we geparkeerd zijn en de schoenen aan hebben is het alweer over. Maar de wolken blijven. Geen probleem, het blijft prima wandelweer.

Binnen het half uur staan we inderdaad aan de waterval en klimmen we nog eventjes verder omhoog naar het uitzichtsplatform.

De wandeling loopt verder via een brede forstweg tot aan Eggenstall. Daar steken we de weg over en lopen verder via de Talwanderweg langs de Pitze tot we weer aan de auto zijn. Ondertussen zien we de wolken wegtrekken en lopen we alweer in de zon. Tijdens de wandeling amuseert Vincent zich nog met het zoeken naar geocaches. Sommige zitten op leuke en originele plekjes. En zo komen we ook op plekken waar we anders niet zouden lopen, zoals vb de boerderij Almenhof. Daar maak ik kennis met 2 varkentjes. Ze zien er op de foto wat zielig uit, omdat ze in hun hok aan de tralies nieuwsgierig kwamen kijken wie aan hun huisje stond. Maar in werkelijkheid hadden ze een hele alpenalm om op rond te lopen. De boerderij zelf was het schoolvoorbeeld van Tiroler Kitsch, maar ergens klopte het plaatje helemaal. :-)

We zijn tamelijk vroeg (rond 14u) terug in het hotel waardoor we eindelijk eens tijd hebben (erg hé) om het saunagedeelte te ontdekken. Het mag gezegd, werkelijk een prachtig geheel. Modern en toch gezellig. De topper is de panoramasauna met zicht op de bergen, maar daarnaast is er nog een Zirbensauna, een Almkruidensauna, infrarood, dampbad, verschillende douches en verschillende rustkamers met en zonder waterbedden. Voor wie wil lezen is er de lounge. Een verdieping lager heb je nog het binnen- en buitenzwembad. En ook in de tuin zijn er genoeg ligzetels om in de frisse berglucht te relaxen. Echt zalig.

Voor wie het zich afvraagt, hier wordt uiteraard geen mondmasker gedragen, maar er wordt wel afstand gerespecteerd en als een sauna bezet is, dan wacht je of kies je een andere sauna. Hoewel het hotel hier vooral op het culinaire en de wellness draait hebben we het op geen enkel moment te druk gevonden. Er staat ook overal ontsmettingsgel voor wie dat wil gebruiken.

Van al dat relaxen krijgt een mens ook weer honger. Het is niet te geloven !

Tijdens het diner denken we alweer na over wat we morgen gaan doen want dan wordt het weer stralend weer.

Ook wel machtig , zo'n 'rustig' dagje ! ♥ Alweer genoten van jullie avonturen ;-)

Danny & Anja 2020-09-25 18:56:05

Dat Geocachen intrigeert mij. Dat moet ik ook eens proberen.