Voor de 5e maal naar het Pitztal

België, Izegem

Vijf jaar geleden kwamen we hier voor de eerste keer op vakantie en hadden we er geen idee van dat dit dal zo'n indruk op ons zou maken dat we er keer op keer naar terug willen komen. We hebben het dal in die tijd ook beetje per beetje zien groeien in het toerisme, met als gevolg dat het er nu plots heel populair geworden is voor jonge gezinnen. Het bergtoerisme zit zowieso in de lift en Tirol is immens populair geworden. Het is er ook mooi natuurlijk en enorm gastvrij en vriendelijk.

Ook vandaag staan we vol goede moed om 2.15u in de nacht op om aan de rit van 928km te beginnen. We kiezen ervoor om niet in een weekend te rijden omdat het dan nog drukker is op de weg. En we rijden voor een deel in de nacht om wat te kunnen doorrijden. Ik zie dat iets minder zitten dan Vincent en vooral de eerste uren is het een gevecht tegen de slaap. Dat wordt wat beter als het dag wordt en we even stoppen voor een koffie.

We weten dat we altijd zo'n 12 uren doen over het traject en dat is dit jaar niet anders. Af en toe eventjes aanschuiven en traag verkeer, maar al bij al gaat alles vlot.

Een heel stuk voorbij Ulm komen plots de bergen in zicht en eens de grens over zit je er plots middenin. Terwijl er in België een hittegolf heerst en enorme droogte, begint het hier lichtjes te regenen. We hebben het nog nooit anders geweten eigenlijk. Echt waar. Telkens we naar Jerzens rijden komen we aan in de regen. Deze keer vinden we het niet zo erg want we weten dat er voor de rest van de week mooi zomerweer voorspeld wordt. En ook dat is de eerste keer.

We zien het dus helemaal zitten en bij het omhoog rijden naar het hotel begint het echt te kriebelen ; dat gevoel van "thuis" te komen. Bekende plekjes terugzien en in het hotel ook een paar bekende gezichten, zowel van het personeel als van gasten waar we vorig jaar kennis mee maakten. We krijgen dezelfde mooie kamer als vorig jaar en nadat we uitgepakt zijn gaan we even de benen strekken aan het meertje vlakbij het hotel. Ondertussen is het gestopt met regenen en tegen dat de zon onder is, klaart de hemel uit en kleurt hij mooi oranje, de voorbode van een weekje zomer in de bergen.

We zijn moe van de rit, dus gaat het vroeg richting bed. Vanaf morgen gaan we weer andere stukjes natuur in deze omgeving gaan verkennen. Hou ons dus maar in de gaten ;-)

Ik kijk al uit naar de volgende foto's! Groetjes, Dirk

Dirk 2018-07-31 17:49:54

Petje af voor de chaufeur.

Luut 2018-07-31 18:53:37

Hele mooie foto's, mooie streek daar. Groetjes