Regen in Gargellen

Oostenrijk, Gargellen

Tja, het is meteen duidelijk als we de gordijnen opentrekken. Erg lage bewolking en regen. En volgens de weerkaarten is het voor heel de dag.

Dan beginnen we maar met een lekker ontbijt. We hebben geen haast. Het is tenslotte zondag vandaag.

We gaan echter niet de hele dag binnen zitten en zodra het wat minder hard regent gaan we op pad. Vincent heeft een kleine wandeling van 7km uitgestippeld in Gargellen. We starten aan het hotel en lopen langs de rivier de Ill die hier stroomt.
Ik weet het, als het thuis zo'n weer is dan komen we ons huis niet uit, maar op vakantie is dat precies anders. Hier in de bergen ruikt het ook beter dan thuis. :-)

De wandeling start dus gemoedelijk, maar op een gegeven moment gaat het omhoog, de bossen in. Ik kan niet klimmen, dus gun ik mezelf heel veel pauzes. In elke bloem en waterdruppel zie ik plots een fotomoment :-D

Veel verder dan dat kunnen we trouwens ook niet kijken. We lopen per momenten ook letterlijk met het hoofd in de wolken. En toch genieten we ervan en weten we ook dat we misschien ooit nog wel eens dezelfde wandeling doen bij mooi weer.

We komen aan het bergstation als het goed begint door te regenen. Het is middag. Wat denk je ? Gaan we even naar boven naar het bergrestaurant ? Welja, waarom niet.

Daar aangekomen zien we nada, nul komma nul van de bergwereld om ons heen, dus schuilen we in het restaurant. Daar zit alweer een blaasgezelschap. Amai, mijn oren ! Maar het is traditie hier en het zijn vooral de mensen uit het dorp die hier vandaag zitten.
We eten allebei iets en gaan met de lift terug naar beneden.

Ondertussen is het 15u geworden en is het erg rustig in het hotel. De weekendgasten zijn vertrokken. We maken gebruik van de kleine sauna waar we helemaal alleen zijn. Zalig om op te warmen en tot rust te komen.

Om de zondag af te sluiten, genieten we nog van een lekkere maaltijd.

Een regendag is niet erg, maar we hopen toch op beter weer morgen.

Hallo Hilde, We blijven mee volgen. Ik zie ook dat je iets achter loopt! Goed zo! Dan moet ik me niet druk maken, ik ben daarin dus niet alleen! Jammer van het mindere weer, hopelijk komt er snel verandering in. Ik zal het in je volgend verslagje wel zien, ik zie dat dat ook al toegekomen is :-) Dat is natuurlijk een geldige uitleg van iedere fotograaf: het is niet omdat ik moe ben dat ik even stop, maar hier moet ik nu toch wel echt een foto maken :-) Ik heb er ook al dankbaar gebruik van gemaakt! Vele groetjes, Dirk