De boomgaarden van Wijk bij Duurstede

Nederland, Wijk bij Duurstede

Na alweer een schitterend ontbijt, nemen we afscheid van Michel en de Dijklodges. Het is ons hier wel bevallen en de kans is groot dat we nog terugkomen. Het stadje is ook ideaal gelegen om de omgeving te verkennen.

Op amper 10km zit je in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug, maar je kunt evengoed rondrijden/fietsen of wandelen doorheen de boomgaarden in de streek. Ik weet niet zeker of Wijk bij Duurstede tot de Betuwe behoort, maar je vind er wel heel veel boomgaarden en fruitbedrijven in de buurt. Helaas is het lang koud geweest en zijn wij er een weekje te vroeg om van volle bloesems te kunnen genieten.

Net als vorig jaar doen we ook dit jaar onze inkopen bij de plaatselijke middenstand. Michel gaf ons een aantal goede adresjes mee en zo gingen we eerst brood halen bij Yves in het centrum. Yves is een Franse inwijkeling en bakt de lekkerste zuurdesembroden. We kopen er ook een paar chocoladebroodjes die ons bij thuiskomst goed smaken. In de kaaswinkel kopen we een aantal kazen uit de buurt en even verderop in Cothen stoppen we bij een oude boerderij waar ze de lekkerste confituren en vruchtensappen verkopen. Ze hebben er ook asperges, dus ook die gaan mee de grens over.

Omdat het regenachtig is besluiten we om meteen door te rijden naar huis. Ideaal om nog even te bekomen en morgen terug aan de slag te gaan.

Die paar dagen hebben ons weer deugd gedaan.

Zo te lezen een geslaagd weekend 😉 dat doet mij deugd .