Grubigstein wandeling

Oostenrijk, Brubigstein

Het is bewolkt vandaag, maar we halen toch onze wandelschoenen boven.

We blijven in Lermoos en nemen de Grubigstein gondellift tot helemaal boven aan de Grubigstein berg. Dat is zo'n 2050m hoog. Mooi is het daar !

We beslissen te voet af te dalen tot aan het middenstation. In deze regio heb je wandelingen met elke moeilijkheidsgraad en dat is wel interessant. Zo kunnen we de afdaling via de gemakkelijke grintweg doen, of via de iets moeilijker kleine paadjes, ofwel via de heel moeilijke alpine wegen.
We kiezen de gulden middenweg. We kennen ons kunnen ondertussen en we weten dat alpine wegen niet aan ons besteed zijn. Het staat ook overal goed aangeduid wanneer je alpine ervaring nodig hebt. Daarmee bedoelen ze dat je echt tredzeker moet zijn en dat je geen hoogtevrees mag hebben. Soms/meestal heb je kletterervaring en moet je daarvoor ook het juiste materiaal bij hebben.
En toch heb je nog steeds wandelaars die denken dat het wel zal gaan, die moeilijke weg. "Ach, dat lukt ons wel". Wij nemen het risico niet en kiezen de middelzware weg naar beneden.

Dat bleek de juiste keuze want in het begin was dat net moeilijk genoeg. We worden getrakteerd op mooie zichten en af en toe komt de zon even doorheen het wolkendek piepen. Ik merk al de hele vakantie op hoeveel bloemen er wel nog bloeien op de alpenweiden. Ik doe een poging ze te fotograferen maar het is echt niet gemakkelijk om dat vast te leggen. Een veelvoud aan kleuren. Echt prachtig.

Voor we het weten zijn we aan onze eerste huttenstop. Mooie locatie !

We dalen verder af en staan vrij snel aan het middenstation. Wat doen we ? Het lijkt ons te vroeg om de lift terug naar beneden te nemen, dus beslissen we om ook het tweede stuk te voet te doen. Daardoor krijgen we natuurlijk wel een heel gevarieerde wandeling. Gestart op alpine hoogte, daarna doorheen alpenweiden om vervolgens in de bossen af te dalen en uit te komen op de promenadeweg van Biberwier naar Lermoos centrum.

In totaal hebben we 1000 meter gedaald en dat voel je in de benen. Ik ben echt fysiek moe, dus rusten we de rest van de namiddag uit.

Hoewel het dus bewolkt was is het droog gebleven tot aan het avondeten. Alweer een geslaagde wandeldag dus.

Morgen onze laatste volle vakantiedag hier.

Tot dan !

Hey, hier nu eventjes rust, dus tijd om alle verslagen grondig door te lezen. Tot nu was 't enkel jouw plaatjes 'bewonderen' en even snel lezen... Volop genieten daar samen!!! Ziet er écht zalig uit! Warme fiets-groeten vanuit Dessel

Liesbeth 2016-07-29 17:13:49

De vakantie in de benen 😄😄 heb je nog vrije dagen voor uit te rusten , ik hoop het voor je 😀😀😀hoef niet te zeggen Dat je foto s top zijn

Luut 2016-07-29 18:46:10

GrüssGott Ben weer even bijgelezen, was één en al genieten ! Bij dit schrijven alweer de laatste vakantiedag, maar een hele mooie zonnige om de feestelijkheden af te sluiten. Kijk al uit naar het vervolg. Auf wiederkoekeloeren :-)

Anja 2016-07-29 19:02:05

Hoe geraakt al die drank in de Wolfsrathauser Hutte op bijna 2.000m hoogte vraag ik mij af?