En we zijn ermee weg ...

Oostenrijk, Lermoos

We hadden een kleine 900km te overbruggen en omdat we wisten dat er in Duitsland veel wegenwerken waren, gingen we al vroeg op pad.

Om 3u in de ochtend liep de wekker af en om 4u zijn we vertrokken. Ik zie altijd op tegen die lange autorit, maar deze ging eigenlijk relatief vlot. De eerste vertraging die we tegen kwamen was in Luxemburg rond 7u, maar het viel nog mee.

Om 9.30u hebben we even de snelweg verlaten om op de Deutsche Weinstrasse even halt te houden voor een korte stop. Ook wel een leuke omgeving om een paar dagen te vullen ! Misschien een volgende keer.

Rond de middag was het weer een beetje aanschuiven in Mulhausen, maar eens we daar voorbij waren konden we weer vlot rijden. Eens Ulm gepasseerd verlieten we weer even de snelweg voor onze picnic.

En daarna was het in 1 trek door naar Lermoos. Vlot verkeer aan de grensovergang in Füssen en ook geen druk verkeer op de Fernpass.

En toen waren we rond 16u eindelijk in Lermoos. We zagen een onweer onze richting uitkomen en ja hoor, 5 minuten later viel het met bakken uit de hemel.

We hadden geboekt in hotel Post Lermoos. Maar daarover meer in een volgend verslagje.

Al bij al hebben we dus dit jaar vlot gereden. De gekende knelpunten zoals o.a. Stuttgart, waren wat drukker, maar nergens hebben we echt file gehad. Hooguit iets trager verkeer.

Tot de volgende !

Kan me voorstellen dat een glaasje koele sekt en een rondje lopen ontspannend werken na al met al een lange zit 😀

Luut 2016-07-23 09:07:13

de bank leek te wachten,niet? Stel het wel,grtjs xx