Wandeling Seisele, Domein Ryckevelde

België, Damme

Vervolg op verslag van 23 september.

Nadat we dus onze wandeling in Lissewege voltooid hadden, hadden we precies nog niet genoeg kms in de benen waardoor ik thuis al een tweede traject voorbereid had. We verlaten Lissewege en rijden naar Seisele, naar Domein Ryckevelde waar onze tweede wandeling start.

Hoewel ik eigenlijk al vrij vaak in de buurt van dit domein was, kende ik het niet. We waren dan ook aangenaam verrast door de schoonheid van dit bos nabij Brugge.

Er zijn een aantal parkings doorheen het domein voorzien. Wij kozen voor de hoofdparking langs de lange laan die uitkomt op het kasteel. We komen heel wat wandelaars, fietsers en joggers tegen. De wandeling die we maken is lusvormig doorheen het bos en de weilanden rond het bos. Samen goed voor 9km. Het is bijna 15u als we eraan beginnen.

De blikvanger van de wandeling is uiteraard de mooie setting van het kasteel en de lange boslanen. Maar ook de omgeving is mooi met naar het eind van de wandeling toe een mooi zicht op Seisele. Een groot stuk van de wandeling gaat via een "uitsluitend plaatselijk verkeer"- weg, maar die is dus allesbehalve rustig ! Blijkbaar heel wat plaatselijk verkeer hier ;-) Dat is helaas een minpuntje voor dit traject, want doordat het nauwe wegen zijn, moet je constant achter mekaar lopen en opletten dat de auto's je zien.

Rond 18u wandelen we terug in het bos en komen we weer uit aan het kasteel. We voelen de benen. Alles samen hebben we vandaag ook 17km gewandeld. Dat is een mooie training.

Ben je in de buurt van Brugge, dan is Domein Ryckevelde echt wel een omweg waard. Voor hondenliefhebbers, naast de parking is er ook een grote hondeweide.

Chapeau voor de motivatie Om in 1 dag twee wandelingen van toch behoorlijke kilometers te stappen , n de mooie plekken met ons te delen