Bichlbach, Berwang en de Plansee

Oostenrijk, Bichlbach-Berwang

Het is onze laatste volle vakantiedag vandaag en het wordt echt een dag om uit te bollen. Morgen terug een flinke rit op het programma, dus niet teveel inspanning.

Het zou qua weer de mooiste dag van de week worden, maar het heeft eventjes tijd nodig gehad. Pas na 14u begon de zon er echt door te komen.

Vanochtend even met de auto tot aan Bichlbach, een dorpje even verderop waar we nog niet waren.
Daar met de gondellift omhoog en vrijwel meteen met een andere zetellift weer naar beneden, maar dan naar de andere kant van de berg, naar Berwang.
Je merkt dat in beide dorpen er niet zoveel zomertoerisme is. Een stuk minder wandelaars dan in Lermoos en Ehrwald.

Maar dat vinden we niet erg. Aangezien de auto in Bichlbach staat, nemen we een vlakke weg tussen de bossen om terug te wandelen. Het lijkt alsof we in de ardennen zijn. Volledig andere natuur hier. We spotten zelfs een ree, en hoewel de foto niet scherp is, zet ik hem er hier toch tussen.

Tegen dat we aan de auto zijn schijnt de zon en besluiten we om een boottochtje te maken over de Plansee en de Heiterwangersee. We zijn er al rond gewandeld, maar we willen nog een keer vanop het water lekker lui genieten van de mooie natuur.

Daarna nog even wat kaasspecialiteiten gaan inkopen in Ehrwald en dan terug naar het hotel.

Nog even nagenieten van het werkelijk prachtige zicht vanop het terras. Hier konden we 8 dagen lang van genieten en we zullen het missen.

Maar, eerst nog even genieten van onze laatste avond en het laatste ontbijt, voor we de koffers terug inpakken en richting Izegem rijden.

Het is mooi geweest. Het weer viel heel goed mee. We hebben alles kunnen doen wat we wilden doen en het was niet te warm.

Nu nog duimen voor een vlotte en veilige rit terug naar huis.

Iedereen bedankt voor het volgen, het lezen, het reageren. Dat was tof !

Groetjes !!!

Schön ! Bedankt om ons te laten meegenieten en veilig thuis XxX🐾🗻

Anja 2016-07-29 21:50:21

Bedankt voor jullie verslagen. Goede reis morgen. Wees voorzichtig, het is zwarte zaterdag. Zeer veel verkeer.

Eduard. 2016-07-29 22:24:53

Dank voor de mooie reportages en wensen jullie een veilige thuiskomst.

André 2016-07-30 10:50:36

Hey Druk gehad en achterstand aan het inhalen. Toffe verslagen zoals gewoonlijk. Hopelijk inmiddels al aan het tropische België aangepast. Tot binnenkort Stephan