Op weg naar de bergen. Deel 2

Duitsland, Krumbach (Schwaben)

Niettegenstaande de warmte hebben we toch redelijk geslapen.

Als we beneden komen staat ons een rijkelijk ontbijt te wachten. Super!

Nog even de benen strekken, uitchecken en dan terug op weg voor de resterende 450km. Het is maandagochtend, dus verwachten we wel wat meer verkeer.

De GPS stuurt ons eerst een heel eind langs gewone wegen door het mooie Beierse landschap voor we de snelweg op kunnen.

Rond München is het een stuk drukker, maar we staan nergens lang aan te schuiven.

We moeten er wel even aan denken om nog een autovignet te halen want deze keer moeten we wel de autosnelweg nemen in Oostenrijk. Voor 10 dagen betaal je net geen 10€, dus dat valt wel mee.

En zo rijden we vlot Oostenrijk binnen. Wat een verschil met vorige jaren. Voorbij Ulm was dat altijd een lijdensweg tot voorbije de Fernpas.

Voor we het goed en wel beseffen komen we rond 14:30u al aan in het hotel. Daar worden we heel hartelijk ontvangen. We mogen zelfs al meteen aanschuiven aan het middagbuffet als we dat willen. Dat laten we ons eerlijk gezegd geen 2x zeggen. Even koffie met een stukje "Kuchen" erbij op het terras met een werkelijk schitterend zicht op de Dachstein. Heerlijk! Er hangt een rustige sfeer. We voelen ons meteen thuis.

Na de koffie installeren we ons op de kamer en gaan we op ontdekking in het hotel. Het is duidelijk dat we ons hier de komende 9 dagen niet gaan vervelen.

We zijn ook blij dat we dit in 2 dagen gereden hebben. Zo komen we uitgeruster aan en hebben we meer tijd om wat te bekomen voor we aan tafel gaan.

Ook in het restaurant worden we hartelijk ontvangen en krijgen we onze vaste tafel toegewezen in de panoramabar. Wauw, weer dat prachtige zicht op de bergen! Als we vervolgens de gerechten geserveerd krijgen, weten we dat deze vakantie opnieuw een feestje wordt. :-)

Vanaf morgen gaan we op ontdekking.

Zo te zien Alles voor een ideale vakantie

Luut 2023-09-28 15:32:12

Ontspannende en sfeervolle start van jullie vakantie. Zo heerlijk om zien & lezen !