De lange weg terug naar huis

Oostenrijk, Mandarfen

Het laatste ontbijt, en de rekening betalen. Afscheid nemen van de bergen, het stemt ons altijd een beetje triest.

We stoppen nog aan de houtzagerij in Jerzens. Het is zondag, dus eigenlijk zijn ze gesloten, maar de dame is toch buiten bezig en doet de shop voor ons open. We willen een aantal Zirben spulletjes meenemen naar huis. Daarna laten we het dal achter ons en beginnen we aan de lange tocht terug naar huis.

Al op de Fernpass is het aanschuiven. Geen mens die snapt waarom. En daarna doen we er zo'n 4 uren over om tot Ulm te rijden waar we rond 14u onze lunch eten. Het blijft traag gaan. Om 19u zitten we nog maar aan de helft van de af te leggen kms ergens in Pirmasens. Rond 21u rijden we België binnen en om 00.20u komen we eindelijk thuis. We hebben de indruk dat het met de jaren drukker en drukker wordt. Je kunt moeilijk zeggen dat we nu nog in volle toeristische seizoen zitten en op een zondag verwacht je ook minder verkeer. Toch nog even over nadenken bij een volgende vakantie.

Ik sluit graag af met een impressie van het hotel waar we verbleven. Dat was dus op en top. Voor mensen die zich graag laten verwennen is dit een tophotel. We waren trouwens verbaasd er zoveel jonge koppels te zien. Echt twintigers. Het romantische aspect zal er wel voor iets tussenzitten. ;-)

Wij hebben genoten van alles wat het hotel kon bieden. Heel lekker gegeten ook. Eigenlijk te veel en voor mij hoeft het niet zo uitgebreid meer te zijn, maar dat is dan iets waar Vincent enorm van kan genieten en wat voor hem het summum van een vakantie is, dus dat neem ik hem niet af.

Ik voeg hier de foto's van al dat genot toe, niet om jullie te imponeren, maar vooral om aan te tonen dat de Oostenrijkse keuken echt niet meer de boerenkeuken van weleer is en dat een hotel waar bijna alles All-Inn is toch topkwaliteit serveert.

Als ik al 1 minpuntje kan vernoemen, dan is het de ligging helemaal achterin het dal. Voor skiërs en voor mensen die graag steile en moeilijke wandelingen doen is het ideaal, maar als het al wat gemoedelijker mag, dan zit je beter voorin het dal. Qua uitvalsbasis vonden wij Jerzens ideaal, maar qua genieten is Verwöhnhotel Wildspitze echt wel de top. Komen we nog eens terug ? Zeker weten ;-)

Als ik dit tik zijn we een week verder en is er vannacht maar liefst een halve meter sneeuw gevallen in het dal. Frau Holle is er vroeg bij dit jaar !

Wij hebben enorm geboft met het weer. Echt, zo'n mooi weer hadden we in al die jaren nog niet. Hoewel we gewend zijn aan de grillen van het bergweer doet het wel eens deugd om zo'n zonnig weer te hebben.

Ondertussen stijgen overal in Europa de Coronacijfers weer. We zijn dit jaar ook op reis geweest omdat het nu eenmaal geboekt was. Voor de toekomst staat er nog niets gepland. Het is vooral afwachten en hopen dat het volgend jaar beter gaat.

Bedankt alweer om ons te volgen. Bedankt voor de toffe commentaren. Tot een volgende ...

Het water komt mij in de mond bij het zien van al die mooie en lekkere gerechtjes. Ik hoop dat de batterijen terug volledig opgeladen zijn.

André 2020-09-26 17:30:33

Je ziet dat een weekje soms genoeg is om je batterijen op te laden, en dan nog met zo'n prachtig weer. Dat is het echte "bergwereld" gevoel.