Een lus rond Bourscheid

Luxemburg, Bourscheid

Vandaag vliegen we er meteen goed in met een wandeling rondom Bourscheid. Van het hotel hadden we een wandelkaart gekregen en daar heeft Vincent door een combinatie van verschillende wandelpaden een grote lus mee gemaakt.

Het is niet koud, maar wel bewolkt en er staat wel wat wind, vooral op de heuvelruggen. We starten op zo'n heuvelrug vlakbij het hotel. Vanaf het hotel heb je een schitterend zicht op het gebied, maar het is pas als we de wandeling starten dat we beseffen in welke ongerepte natuur we zitten. Het is het natuurgebied Eislek dat nog tot de Ardennen behoort. Vlakke wandelingen bestaan hier niet en de hoogtemeters vandaag zijn niet mis.

We stappen doorheen bos en velden op en neer en komen voorbij Welscheid, Burden en Michelau om zo weer in Bourscheid aan te komen. In totaal doen we 17km, 700m omhoog en evenveel terug naar beneden.

Af en toe worden we getrakteerd op een mooi zicht op het kasteel van Bourscheid.

Het mag gezegd dat ook hier in het minder toeristische deel de wandelpaden erg goed gemarkeerd zijn. We wandelen op goed onderhouden paden, maar ook wel eens op minder begane stukken. Puur natuur want onze kuiten worden gekieteld door de brandnetels. We doen zo'n 6 uren over deze toer en in die tijd komen we niemand tegen ! 100% Covid-proof !

Voor mij is de wandeling een paar km te lang. Het voortdurend stijgen en dalen doen me een beetje de das om. Het lijkt me hier zelfs lastiger dan in de bergen.

Ik ben blij dat we 's avonds alleen maar de voetjes onder tafel hoeven te steken. :-)

Als iedereen zo op vakantie zou gaan , zou het ws rustig blijven wat covid betreft Zo te lezen was het goed toeven daar en ben je ervan opgeknapt 😉🙂

Luut 2020-08-01 12:32:13

Prachtige tocht.

joke 2020-08-01 15:31:27

Uiteraard een zeer corona proof wandeling. Jullie hebben best goed geslapen die nacht.

André 2020-08-01 18:51:12

Hey Hilde, 17 km en 700m hoogteverschil...echt niet min hoor! Ook al is het vlakbij en zijn de bergen minder hoog...ik kan er van meespreken. Had me in de "lagere bergen" in Oostenrijk deze zomer ook al "mispakt". Elke keer betrap ik er me op, dat ik zeker naar je reisverslagen moet kijken, je pikt er elke keer mooie wandelingen en omgevingen uit. Een bron van inspiratie, en vele komen op mijn "to do" lijstje. Groetjes, Dirk