Trappen lopen in La Petite Suisse Luxembourgeoise

Luxemburg, Beaufort

Vandaag wordt een topdagje. Het is midden in de week, dus hoop ik op niet teveel toeristen in het mekka van Luxemburg. Het "Petite Suisse" en het Mullerthal zijn de grootste toeristische trekpleisters van het land. Terecht hoor, want dit is echt een schitterend stukje natuur. Ik was hier ooit al eens in mijn tienerjaren, een eeuwigheid geleden dus. Vincent was er nog nooit, dus stel ik een autorit voor langsheen de bekendste oorden met de mogelijkheid om even de benen te strekken.

We rijden een half uurtje naar het kasteel van Beaufort. Weinig parking hier en dat is vooral omdat hier heel veel wandelingen starten. In de buurt start een korte wandeling door het Hallerbach. We hebben (nog) geen wauwgevoel en besluiten na een uurtje rechtsomkeer te maken en verder te rijden.

In Consdorf komen we voorbij het meest gefotografeerde brugje van Luxemburg en dat is er inderdaad aan te zien. Heel veel mensen op de been hier. Het idyllische plekje ligt ook vlakbij de weg, dus veel moeite moet je er niet voor doen. Wij stoppen niet en rijden door naar Echternach, de grootste stad hier in de buurt. Ook hier laten we het centrum links liggen en parkeren we de auto aan de Sûre voor een wandeling naar de Wolfschlucht. Na een beetje zoekwerk, moeten we via een camping naar de te volgen route. La Petite Suisse en het Mullertrail zijn vooral gekend voor de trappen op de routes. Hier dus evenzo. Algauw komen we aan de zo bekende rotsformaties. En plots staan we aan de Wolfskloof. Deze wandelingen zijn populair en je komt dus zowel geoefende als niet-geoefende wandelaars tegen. Vooral deze laatsten komen we vandaag tegen. Niet dat het druk druk is, maar het is wel de drukste wandeling die we tijdens ons verblijf maakten. We kwamen misschien 20 mensen tegen en als we die kruisen dan gaat het mondkapje op. ;-)

Maar over de schoonheid van wat we zien valt niet te twisten. Ongelooflijk dat dit zo dichtbij huis is. Na de wandeling rijden we nog naar Berdorf, waar ook hier weer tal van wandelingen starten. We stoppen aan de Predigstuhl. Toch nog even gaan zien ? Ja, waarom niet. Het is pas 16u. We hadden onze wandelschoenen al uit en lopen op onze koelere wandelsandalen en dat is eigenlijk geen goed idee. Maar ook hier is het weer prachtig. Dit terrein nodigt uit tot wandelen en we begrijpen maar al te goed dat de meeste toeristen naar Luxemburg komen voor dit stukje natuur. Ook Vincent is in zijn nopjes en besluit daar ter plekke dat we hier zeker nog eens terugkomen. Ik ga volledig akkoord.

We stappen voldaan terug in de auto en rijden naar het hotel waar ons alweer een lekker avondmaal wacht.

Inderdaad een zeer mooie streek, ben er nog geweest met mijn ouders. We logeerden in Diekirch. Vroeger was het niet de mode om ver te reizen en GH Luxemburg stond toen op nr.1 bij de Vlamingen.

André 2020-08-01 18:54:22

zijn vorig jaar in Berdorf voor een paar dagen geweest, en waren ook aangenaam verrast door de schoonheid van de natuur. Was ook al een paar tiental jaren geleden, en waren één en ander vergeten. Mooi

daniel 2020-08-02 12:05:41

Mooi daar he! We zijn er ook nog een aantal jaren geleden geweest toen we de hond nog hadden. Genieten! Groetjes, Dirk

dirkentonys.reisdagboek 2020-08-02 19:16:09

Top !

Ann R 2020-08-03 10:04:59

Ziet er prachtig en een beetje spooky uit 😉 gelukkig dat de zon er is .