Terug naar huis

België, Izegem

Een vakantie gaat altijd te snel voorbij en voor je het weet is het weer tijd om de koffers in te pakken en afscheid te nemen.

We werden op onze laatste ochtend getrakteerd met een staalblauwe hemel en een stralende zon. Daardoor konden we nog 1x genieten van het ontbijt op het zonneterras van het hotel. We namen onze tijd.

Gisterenavond had ik naar het hotel nog een bedankingsmailtje gestuurd met daarbij de panorama foto die ik gemaakt had vanaf hun terras.

Groot was mijn verbazing toen er een "kleinigheidje" als bedanking op me stond te wachten bij het uitchecken. De manager en tevens ook sommelier van het hotel had als dank voor het mailtje en de foto onze favoriete fles wijn klaargezet ! En het is niet zomaar een tafelwijntje, laat ik dat alvast erbij zeggen. :-)

We hadden ook 2x een lunchpakket voor onderweg besteld. Kostprijs normaal gezien 6€/p, maar ook dat kregen we gratis mee + nog 2 extra flessen water want ... "het is een zwarte zaterdag op de weg".

En we mochten ook nog iets uit de geschenkmand kiezen. Keuze uit : kruidenthee, confituur of een verzorgingsproduct.

Verder werd er ons op het hart gedrukt om niet via Reutte naar huis te rijden. Daar zou het verschrikkelijk druk zijn en dat wisten we ook want het is het weekend van de jaarlijkse "Ritterfeste" waar heel veel volk op afkomt. Er werd ons aangeraden om om te rijden via Garmisch-Partenkirchen.

En natuurlijk willen ze ons graag terug verwelkomen een volgende keer. We zijn er vrij zeker van dat dat ook zal gebeuren. Het is een schitterende locatie waar alles tot in de puntjes verzorgd is. Moest iemand van jullie er ooit willen logeren, laat het ons weten zodat we jullie kunnen voorstellen.

Ook de streek heeft voor elk wat wils. Heel veel voorzieningen voor kinderen, maar evenveel uitdagingen voor sportievelingen. We zagen veel mountainbikers, fietsers en wandelaars. Er is ook een golfterrein voor de liefhebbers.

Ehrwald is heel toeristisch omdat het aan de voet van de Zugspitze ligt. Daar heb je ook de mooiste wandelingen. Lermoos en de andere dorpjes errond zijn een heel stuk minder druk.
We hebben nog lang niet alles gezien daar, dus een tweede bezoek zal zeker niet overbodig zijn.

Uiteindelijk vertrokken we om 10u in de voormiddag richting Garmisch en van daaruit boven de bergketen naar Ulm. We zagen op de gps dat er files stonden tusen Füssen en Ulm en besloten om tijdig de snelweg te verlaten en via secundaire wegen tot aan Ulm te rijden. Dat schiet niet echt op, maar we stonden ook niet aan te schuiven en konden de hele tijd rijden.
Ulm-Stuttgart is ook altijd een beproeving wegens de wegenwerken. Maar het viel al bij al nog mee. In Karlsruhe verlaten we altijd de autosnelweg om via de Weinstrasse een drukke hoek af te snijden. In Pirmasens dan terug de snelweg op om via Saarbrücken en Merzig via Schengen Luxemburg binnen te rijden. Dat is een heel rustig stuk. Maar je moet er ook rekening mee houden dat je er ook geen wegrestaurants tegenkomt. Hooguit een parking om even te stoppen. Maar je kunt wel vlot doorrijden.

Rond 19u reden we België binnen, maar dan heb je nog 300km te gaan. De laatste loodjes, zeg maar.
Maar via Dinant, Namur, Charleroi, Tournai rij je ook vlot. Over de staat van de Belgische wegen gaan we het maar niet hebben. Het is gewoonweg een schandaal. Nergens zo'n slechte wegen gehad als hier.
Maar goed, we zijn om 22u thuis gekomen. Dat is even lang als tijdens de heenreis en die was op een vrijdag, dus niet op een zwarte zaterdag. Op weekdagen heb je het zware verkeer erbij en dat heb je dan weer niet in het weekend.

Thuiskomen is ook leuk. De twee poezen zijn blij om ons terug te zien. Vooral Knuf loopt al de hele ochtend te miauwen (verlatingsangst) en het is hier wedstrijd om zo dicht mogelijk bij 't vrouwtje te liggen. :-)

Ondertussen draait de wasmachine op volle toeren en weet ik wel wat gedaan de komende dagen.

Als extra nog een timelapse die ik op een avond tijdens het aperitief gemaakt heb. 30 minuten in 36 seconden. Zo zie je hoe snel de wolken daar veranderen en hoe ze op de bergflanken ook ontstaan.

Tot een volgende reis mensen !!!

Nu een dag alles op zijn plaats zetten en daarna een dagje rust en t gewone leven gaat weer door 😄